طرز تهیه قرابیه سیب و دارچین ترکیه ساده خوشمزه گام به گام + فیلم

طرز تهیه قرابیه سیب

 

یکی از انواع شیرینی خوشمزه نوروز است که می توانید به راحتی این قرابیه را تهیه کنید. این شیرینی خوشمزه را می توانید به شکل های مختلف پپیچید که ما طرز پیچیدن آن را در انتها با کمک یک فیلم آموزشی به شما یاد خواهیم داد. قرابیه سیب طعم فوق العاده ای دارد و ترکیب سیب و دارچین طعمی بی نظیری را ایجاد می کند. در تهیه این مواد تمام اندازه ها به پیمانه و گرم گفته شده که اگر ترازو در دسترس نداشته باشید به راحتی بتوانید این قرابیه خوشمزه را در کنار دیگر شیرینی های نوروزی خود تهیه کنید. پایه قرابیه بیشتر با کره است که اگر طعم کره را دوست ندارید می توانید از ماگارین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه سیب و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۲۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۱ پیمانه سر خالی یا ۱۳۰ گرم
پودر نشاسته گندم یا ذرت۱ پیمانه یا ۱۳۰ گرم
شیر۱/۳ پیمانه یا ۷۵ گرم
ماست۳ ق غذا خوری یا ۶۵ گرم
وانیل۱ ق مربا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
آرد۴ پیمانه معادل ۶۰۰ گرم

مواد میانی قرابیه سیب و دارچین

سیب۴ عدد
شکر۵ ق غذا خوری
دارچین۱ ق مربا خوری
گردو خرد شدهبه مقدار لازم
پودر قندبه مقدار لازم

طرز تهیه قرابیه سیب و دارچین و گردو ساده و خوشمزه ویژه نوروز

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا سیب ها را پوست بگیرید و و رنده ریز بزنید. داخل تابه به همراه شکر ککمی تفت دهید تا آب سیب ها خوب کشیده و شکر کاراملی شود. در انتها دارچین و پودر گردو یا گردو ریز شده را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کرده و از روی حرارت بردارید تا سرد شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره را نرم شده در دمای محیط با پودر قند و وانیل و تخم مرغ بزنید تا یکدست شود. در ادامه شیر و ماست را اضافه کرده و با همزن برقی بزنید تا مخلوط کنید و بعد نشاسته ذرت را اضافه کرده و با همزن بزنید تا یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

باید آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا کم کم خمیر نرمی بدست بیاید. از خمیر به اندازه نارنگی بردارید و همانند فیلم آموزشی انتهای پست به آن شکل دهید. می توانید به دلخواه خمیر را گلوله کنید و کف دست پهن کنید و از مواد میانی داخل آن قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت قرابیه سیب

از مواد میانی تهیه شده بین خمیر قرار دهید و خمیر را ببندید و روی سینی فر قرار دهید. سینی را از فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پخته شود. سپس بعد از پخت روی شیرینی ها پودر قند الک کنید و باا پودر پسته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قرابیه سیب و دارچین با گردو

  1. برای فر های برقی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. برای اینکه روی شیرینی ها سفید نماند باید در انتها گریل را روشن کنید.
  3. افزودن گردو دلخواه است و می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه