طرز تهیه شیرینی بادام و شکلات خانگی نرم و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی بادام و شکلات

 

یکی از انواع شیرینی های خوشمزه با بافت نرم و لذیذ می باشد که می توانید به راحتی و آسانی آن را تهیه کنید. شیرینی بادام و شکلات ظاهر بسیار جذاب و هوس انگیز دارد که برای زمان هایی که مهمان یا دورهمی دارید می توانید یک شیرینی خانگی تهیه کنید. شیرینی بادام و شکلات را می توانید در کنار دیگر شیرینی های عید تهیه کنید. این شیرینی به دلیل وجود مارمالاد داخل آن بسیار بافت لذیذی دارد. همانطور که از اسم این شیرینی مشخص است از بادام و شکلات تهیه می شود و ترکیب این دو باهم بسیار فوق العاده می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه شیرینی بادام و شکلات را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۱۱۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
خلال بادام۲۰ گرم
آرد۱۵۰ گرم
مارمالاد شاتوت۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی بادام و شکلات با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

مواد اولیه را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. آرد و پودر کاکائو را در کاسه ای مخلوط کنید و آن ها را ۲ بار الک کنید. می توانید برای تهیه پودر بادام در خانه، مقداری بادام را داخل آب جوش به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس داخل آب سرد بریزید تا پوست قهوه ای آن به راحتی جدا شود. سپس بادام ها را داخل فر به مدت ۵ دقیقه قرار دهید تا خشک شود. می توانید در معرض آفتاب و یا شوفاز خشک کنید. بعد از خشک شدن روی تخته برش با چاقوی تیز آن ها را خلال کنید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و سفیده را برای مصرف شیرینی گردویی  داخل یخچال قرار دهید. کتری را روشن کنید تا آب جوش شود. شکلات تخته ای را داخل کاسه بریزد و روی حرارت کتری بگذارید تا بن ماری و ذوب شود.

مرحله دوم: ترکیب مواد

در ظرف مناسب کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند الک شده اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. رنگ مواد باید روشن و کرم رنگ باشد. با کمک لیسک دیواره های ظرف را تمیز کنید و موادی که هم نخوردند دوباره هم بزنید. سپس زرده تخم مرغ و وانیل را به همراه پودر بادام به ظرف اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید. فقط در حدی که مواد باهم مخلوط شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد و پودر کاکائو

در این مرحله نوبت اضافه کردن آرد و پودر کاکائو می باشد. داخل مخلوط آرد و پودر کاکائو را در ۳ مرحله اضافه کنید و با همزن برقی با دور کند هم بزنید. اگر هم زدن با همزن برقی سخت بود می توانید با کمک لیسک یا دست خمیر را جمع کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. دقت کنید که آرد را کم کم اضافه کنید و در نهایت خمیر لطیفی دارید که به دست چسبیده نمی شود. خمیر را داخل کیسه به صورت ورقه ای قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم: آماده سازی خمیر در فر

فر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. بعد از ۱ ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید و روی سطح کار با وردنه خمیر را  به قطر ۴ تا ۵ سانت باز کنید. سپس نایلون روی خمیر را بردارید و با کمک قالب گرد روی خمیر قالب بزنید. سپس خمیر های قالب زده را روی سینی فر بچینید و به مدت ۱۵ دقیقه با ۱۶۰ درجه شیرینی ها را قرار دهید تا پخته شود. سپس سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا شیرینی ها خنک شود.

مرحله پنجم: تهیه شیرینی بدون فر

برای تهیه و پخت شیرینی ها در تابه اول داخل قابلمه ای یا تابه ای کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر های قالب زده را داخل قابلمه روی کاغذ روغنی بچینید و روی حرارت ملایم با استفاده از شعله پخش کن به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. می توانید درب قابلمه را دم کنی بگذارید تا بهتر پخته شوند. بعد این مدت شعله را خاموش کنید و شیرینی ها آماده است.

مرحله ششم: سرو شیرینی بادام و شکلات

مارمالا را داخل قیف بریزید و روی شیرینی ها اضافه کنید و با چاقو روی سطح شیرینی پخش کنید. سپس خلال بادام را روی مارمالا قرار دهید. سپس شکلات تخته ای بنماری شده را داخل قیف بریزید و روی بادام ها را با شکلات تزیین کنید. همه شیرینی ها را به این ترتیب آماده کنید و داخل ظرف مناسب سرو کنید. شیرینی های بادام و شکلات شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی بادام و شکلات با کره

  1. می توانید از شکلات تلخ یا شیرین استفاده کنید.
  2. می توانید خلال بادام آماده از بیرون تهبه کنید.
  3. می توانید از هر طعم مارمالاد استفاده کنید.
  4. می توانید از پودر پسته برای تزئین روی شیرینی ها استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه