طرز تهیه شیرینی پرتقالی فرانسوی خانگی ساده و خوش طعم با فر و بدون فر

 دستور پخت شیرینی پرتقالی

طرز تهیه شیرینی پرتقالی

 

شیرینی پرتقالی یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه و خوش طعم است که اصالت فرانسوی دارد ولی در بیشتر کشورها تهیه می شود. این شیرینی طرز تهیه بسیار آسانی دارد و می توانید به سادگی در خانه با فر و بدون فر تهیه کنید. طعم و مزه پرتقال به همراه زست آن در این شیرینی طعم فوق العاده ای می دهد. این شیرینی بر پایه کره می باشد که می توانید به دلخواه از مارگارین نیز استفاده کنید. اگر غذاساز دارید می توانید مواد شیرینی را با تیغه خمیر زن بزنید تا نیازی به ورز دادن نداشته باشد. اگر طعم و مزه پزتقال را دوست دارید این شیرینی را نیز دوست خواهید داشت. در این شیرینی از آب پرتقال استفاده نشده بلکه از زست پرتقال استفاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی پرتقالی خانگی ساده با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پرتقالی خانگی

  • آرد ۴۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • کره سرد ۱۰۰ گرم
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
  • ماست پر چرب ۲ ق غذا خوری
  • رنده پوست پرتقال ۲ عدد پرتقال درشت
  • گردو خرد شده ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی پرتقالی خشک فرانسوی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه این شیرینی باید تمام مواد خنک باشند، پس نیازی به گذاشتن در دمای محیط نیست. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. سپس ۲ عدد پرتقال درشت را خوب شسته و با رنده ریز زست یا همان پوست پرتقال را رنده کنید. مهم ترین نکته این شیرینی زست آن است که اصلا نباید قسمت سفید رنگ پرتقال رنده شود، بلکه قسمت نارنجی آن رنده شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه مخلوط آرد را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و به آن شکر اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه ماست را به مواد اضافه کنید و با قاشق مواد را هم زده تا یکدست شود. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده  و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه باید کره سرد را روی مواد رنده کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه رنده پوست پرتقال را نیز اضافه کنید و همه مواد را با لیسک هم بزنید. در انتها باید گردو خرد شده را اضافه کنید و فقط در حد ۱ دقیقه مواد را باهم ترکیب کنید. از نوک انگشت برای ترکیب کردن مواد استفاده کنید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل نایلون پیچیده و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی پرتقالی در فر

بعد از زمان استراحت باید از مواد به اندازه توپ های گرد یک اندازه بردارید و در سینی فر بچینید و روی شیرینی ها را با زرده تخم مرغ رومال کنید و کمی شکر روی آن بپاشید. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقهخ با دمای ۱۸۰ بگذارید تا شیرینی در فر پخته شود.

مرحله پنجم: پخت شیرینی پرتقالی بدون فر

برای پخت شیرینی بدون فر باید داخل یک تابه دو طرفه کاغذ روغنی انداخته و روی شعله پخش کن قرار دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود. شیرینی ها را همانند قبل داخل تابه بچینید. حالا در تابه را گذاشته و روی شعله پخش کن به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت صبر کنید تا کاملا خنک شوند سپس از روی تابه جدا کنید.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی پرتقالی فرانسوی با پوست پرتقال

  1. اصلا طعم و مزه روغن زیتون در این شیرینی احساس نمی شود.
  2. می توانید مقدار گردو را کمتر بریزید.
  3. اصلا مواد نباید ورز بخورند وگرنه بعد از پخت خشک می شوند.

همچنین ببینید

طرز تهیه شیرینی پرتقالی فرانسوی خانگی ساده و خوش طعم با فر و بدون فر
3 (60%) 2 votes