طرز تهیه حلوای پرتقالی خوش طعم و متفاوت مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوای پرتقالی

 

یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و همان طور که مشخص است برای تهیه این حلوا به آب پرتقال نیاز داریم که باید از آب پرتقال طبیعی استفاده کنیم بافت این حلوا بسیار نرم و لطیف است و می توانید برای پذیرایی و یا مراسمات خود این حلوا را تهیه کنید اما برای سرو این حلوا می توانید داخل نان تارت ماسوره بزنید و یا داخل دیس ریخته و به آن شکل دهید و یا می توانید داخل قالب سیلیکونی ریخته و به صورت قالبی خارج کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد سفید شیرینی پزی۱ پیمانه معادل ۱۵۰ گرم
شکر۱ پیمانه معادل ۲۲۰ گرم
آب پرتقال۱ پیمانه معادل ۲۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
روغن مایع۱/۳ پیمانه معادل ۷۰ گرم
گلاب۱/۴ پیمانه معادل ۶۰ میلی لیتر
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوای پرتقالی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این حلوا نیاز به آب پرتقال داریم که می توانید پرتقال آبگیری تهیه کنید و از وسط به دو نیم کرده و آب پرتقال را بگیرید و از صافی رد کنید تا یکدست و شفاف شود. برای این حلوا بهتر است از آرد سفید استفاده کنید تا رنگ حلوا تیره تر نشود آرد را دو بار الک کنید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد را داخل تابه ریخته و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود این زمان بسته به نوع تابه ای که انتخاب می کنید و نوع جنس آن چدن یا روحی و میزان انتقال حرارت می تواند متفاوت باشد.

مرحله سوم: تهیه شربت

وقتی آرد در حال سرخ شدن می باشد آب پرتقال را به همراه شکر داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا دانه های شکر ذوب شود وقتی شکر حل شد زعفران و گلاب را اضافه کنید و بعد از ۱ دقیقه از روی حرارت بردارید نیازی نیست خیلی شربت غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا پرتقالی

وقتی آرد تفت خورد از تابه خارج و الک کنید و مجدد به تابه برگردانید و کره و روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود سپس باید شربت را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و جمع شود و گهواره کنید سپس داخل دیس کشیده و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوای پرتقالی

  1. برای لطافت بیشتر باید از ترکیب کره و روغن مایع استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید به صورت قالبی این حلوا را داشته باشید داخل قالب ریخته و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید سپس از قالب خارج کنید.
  3. طعم و مزه این حلوا با آب پرتقال آماده اصلا خوب نیست زیرا در آب پرتقال بسته بندی شکر دارد و طعم و تازگی ندارد.
  4. به دلخواه می توانید برای داشتن عطر و بوی بهتر کمی پوست پرتقال را رنده بزنید به طوری که قسمت نارنجی پوست رنده شود و قسمت سفید اصلا نباید رنده شود وگرنه تلخ می شود.
  5. زعفران دم کرده هر چقدر بیشتر باشد رنگ خوبی به این حلوا می دهد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه