طرز تهیه کوکی پرتقالی فوق العاده نرم و ساده و خوش طعم با فر و بدون فر

طرز تهیه کوکی پرتقالی

 

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد و همان طور که از اسم آن مشخص است عطر و طعم پرتقال در این کوکی قالب می باشد. پس پیشنهاد ویژه برای کسانی که علاقه زیادی به عطر و بوی پرتقال دارند. حتما این کوکی خوشمزه و جذاب را که خیلی راحت و به آسانی تهیه می شود امتحان کنید که بسیار لذت بخش است. می توانید آن را برای مهمانی ها و دورهمی ها پخت کنید و نوش جان کنید. شما می توانید این کوکی را با فر و بدون فر در تابه تهیه کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کوکی پرتقالی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد قنادی۲۵۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱.۵ ق چای خوری
نمک۱.۲ ق چای خوری
پوست پرتقال خرد شده۱ ق غذا خوری
آب پرتقال۲ ق غذا خوری
وانیل۱.۴ ق چای خوری

طرز تهیه کوکی پرتقالی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

کره و تخم مرغ و مواد دیگر را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند. سپس پوست یک پرتقال را بشورید و سفیدی داخل پوست را با چاقو جدا کنید تا فقط قسمت نارنجی آن باقی بماند. سپس روی تخته برش آن ها را به صورت ریز و خیلی باریک خرد کنید.حالا مواد را در شیر جوش بریزید و آن ها را ۳ بار بجوشانید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود.

مرحله دوم: آماده سازی کوکی ها

داخل یک کاسه بزرگ آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک  با هم مخلوط کنید و آن ها را هم بزنید. سپس ۲ بار الک کنید. در کاسه بزرگ کره را به همراه پودر قند الک شده بریزید و با لیسک کره را باز کنید، سپس با همزن برقی هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند و پوک شوند. بعد از آن تخم مرغ را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه هم بزنید و در آخر وانیل را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. در هنگام هم زدن حتما به وسیله لیسک اطراف کاسه را تمیز کنید و سپس پوست پرتقال و آب پرتقال را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد

در این مرحله آرد از قبل آماده و الک شده را به آرامی به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند. اضافه کردن آرد را در ۳ مرتبه انجام دهید. سپس با نوک انگشت خمیر را ورز دهید و سپس خمیر را لای نایلون قرار دهید و آن را فشار دهید. حالا خمیر را به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله آخر: پخت کوکی پرتقالی با فر

فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سپس سینی فر را بیرون آورید و کمی با قلم مو مخصوص آشپزی چرب کنید و روی سینی کاغذ روغنی قرار دهید. خمیر را بعد از ۱ ساعت از فریزر خارج کنید. خمیر کاملا سرد و منسجم شده است. با استفاده از یک قاشق غذا خوری مقداری از خمیر جدا کنید و روی کف دست خمیر را گرد کنید و فرم دهید حالا داخل پودر قند بغلطانید .سپس آن ها را روی کاغذ روغنی با فاصله از هم بچینید. سپس سینی را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخته شود. مواظب باشید کوکی ها زیاد پخته و خشک نشوند. بعد از این زمان کوکی های پرتقالی ما آماده شده است. در ظرف مناسب سرو کنید.

مرحله آخر: پخت کوکی پرتقالی بدون فر

برای پخت کوکی پرتقالی بدون فر باید داخل یک تابه دو طرف کاغذ روغنی انداخته و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. کوکی ها را همانند مرحله قبل در تابه چیده و در تابه را ببندید و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی پرتقالی

  1. زیاد ماندن کوکی ها در فر باعث خشک و سفت شدن آن ها می شود.
  2. کوکی را زمانی از فر خارج کنید که روی کوکی نرم باشد.
  3. بعد از اینکه از فر خارج کردید، داخل ظرف درب بسته قرار دهید.
  4. می توانید برای خوشرنگ شدن کوکی، از رنگ خوراکی نارنجی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه