طرز تهیه ترشی خیار قلمی با شوید ساده و خوش طعم با سرکه در منزل

طرز تهیه ترشی خیار

 

یکی از انواع ترشی می باشد که بسیار راحت و سریع آماده می شود و همچنین طعم بی نظیری در کنار غذای اصلی دارد. ترشی خیار و شوید با چند قلم مواد تهیه می شود. شما می توانید یک ترشی خانگی سالم با طعم بی نظیر داشته باشید. ترشی خیار و شوید را حتما در فصل تابستان که خیار بوته ای وجود دارد درست کنید تا طعم و مزه متفاوتی داشته باشد. حتما این ترشی راحت را امتحان کنید که کامل ترین دستور تهیه این ترشی خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد. امروز قصد داریم طرز تهیه ترشی خیار و شوید با سرکه را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خیار بوته ای۳ کیلو
شوید۴۰۰ گرم
سبزی معطر۱۰۰ گرم
سیر۱ بوته
فلفل تند۴ عدد
سرکهبه میزان لازم
نمک۴ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی خیار قلمی با شوید و سرکه قرمز

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا خیار ها را شسته و خوب خشک کنید. سپس روی تخته برش آن ها را نگینی خرد کنید. سبزی ها و شوید را شسته و  در صافی بگذارید تا آب سبزی ها کشیده شود. سپس آن ها را خشک و به صورت ریز خرد کنید. سیر ها را شسته و پوست آن را بگیرید و حبه ها را جدا کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سرکه

در کاسه ای بزرگ سرکه بریزید و نمک را به سرکه اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. می توانید سرکه را در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و نمک را به سرکه اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا نمک کاملا در سرکه حل شود. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی ترشی

در ظرف شیشه ای مناسب ابتدا خیار ها را بریزید. سپس ۲ حبه سیر را روی خیار قرار دهید و بعد آن سبزی ها را روی مواد بریزید. فلفل تند را لا به لای مواد اضافه کنید. این کار را تا بالای شیشه ادامه دهید. یک بند انگشت بالای شیشه را اجازه دهید خالی باشد. سپس مخلوط سرکه و نمک را تا بالای شیشه بریزید تا کل مواد را سرکه بگیرد. درب شیشه را محکم ببندید و در جای خنک و تاریک به مدت ۱ هفته قرار دهید تا ترشی آماده شود.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی خیار ساده

  1. خیار ها را می توانید نگینی یا سکه ای و یا رنده کنید.
  2. سبزی معطر شامل ترخان، نعنا، ریحان می باشد.
  3. سرکه باید روی مواد را کاملا بگیرد.
  4. از نمک ید دار استفاده نکنید. نمک ترشی حتما باید دانه درشت باشد.
  5. برای درست کردن این ترشی حتما از خیار بوته ای یا محلی استفاده کنید.
  6. اگر سرکه تند بود می توانید یک لیوان آب جوشیده خنک شده به سرکه اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی خیار قلمی با شوید ساده و خوش طعم با سرکه در منزل
5 (100%) 2 votes