طرز تهیه دسر انار و پرتقال ساده و مجلسی با ژله و شیر برای شب یلدا

طرز تهیه دسر انار و پرتقال

 

یک دسر فوق العاده جذاب، زیبا و خوشمزه است. با نزدیک شدن به شب یلدا می توانید این دسر خوشمزه و ساده را با ژله های مختلف و در قالب های گوناگون تهیه کنید. شما می توانید از قالب فلزی یا پلاسیتکی یا حتی سیلیکونی این دسر جذاب را آماده کنید. می توانید برای تزئین از میوه های تازه پرتقال و انار استفاده کنید و به صورت اسلایس شده روی دسر قرار دهید تا عالی به نظر برسد. این دسر با دسر های دیگر متفاوت است و درست کردن آن بسیار هنرمندانه می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه دسر انار و پرتقال با ژله و شیر برای شب یلدا را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همرا باشید.

مواد لازم 

ژله پرتقال۱ بسته
ژله انار۱ بسته
شیر۲/۳ پیمانه
آب جوش۱ لیوان
پودر ژلاتین۲ ق مرباخوری
خامه صبحانه۱/۲ بسته (معادل ۱۰۰ گرم)

طرز تهیه دسر انار و پرتقال با ژله و شیر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا آب کتری را  جوش بیاورید. در یک کاسه مناسب یک لیوان آب جوش بریزید و پودر ژله پرتقال را به آرامی به آب جوش اضافه کنید. سپس ۱ قاشق مربا خوری پودر ژلاتین را اضافه کنید. حالا کاسه را روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و مداوم با همزن دستی خوب هم بزنید تا مایع شفاف شود.

مرحله دوم: تهیه ژله

نصف پاکت خامه صبحانه و شیر را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود. بعد ژله پرتقال ولرم شده را به مواد اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه ژله ترکیبی

قالب مورد نظر را با قلم مو مخصوص آشپزی چرب کنید و برای ۵ دقیقه داخل فریزر قرا دهید. قالب را خارج کنید سپس مواد از قبل مخلوط کرده را داخل قالب بریزید. توجه کنید ۲/۳ قالب را مواد بریزید. به مدت ۶ ساعت اجازه دهید قالب داخل یخچال بماند. ژله باید کاملا سفت و خودش را بگیرد. بعد از این زمان دسر را از یخچال خارج کنید. سپس دسر را با کارد تیز به ۶ یا ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید. به آرامی یکی در میان دسر پرتقالی را از قالب خارج کنید و در ظرفی جداگانه قرار دهید. مواظب باشید دسر باقی مانده در قالب از گوشه و مرکز جدا نشود.

مرحله چهارم: تهیه ژله انار

در کاسه ای مناسب یک لیوان آب جوش بریزید. سپس پودر ژله انار را به آرامی به آب جوش اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. وقتی ژله کاملا حل شد اجازه دهید ژله ولرم شود و بعد قسمت های خالی قالب را با ژله انار پر کنید و در یخچال قرار دهید تا ژله انار خودش را بگیرد. مقدار باقی مانده ژله را در کنار بگذارید تا مرحله آخر به لایه آخر ژله اضافه کنید.

مرحله پنجم: مرحله آخر لایه ژله

بعد از گرفتن ژله، قالب را از یخچال خارج کنید و تکه های ژله پرتقال را که کنار گذاشته بودید روی بخار کتری بزارید تا آب شود تا مجدد ذوب شود. سپس از روی حرارت بردارید. بعد از اینکه ولرم شد، بقیه حجم قالب را با دسر انار پر کنید و روی قالب بریزید و به آرامی در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد. سپس قالب را از یخچال خارج کنید. با چاقو تیز کناره های قالب را جدا کنید تا ژله از قالب جدا شود. سپس می توانید برای چند ثانیه قالب را در آب جوش قرار دهید تا ژله خیلی راحت جدا شود. در انتها با میوه دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر انار و پرتقال برای شب یلدا

  1. وسط ژله را با انار دان شده و پرتقال های اسلایس شده تزئین کنید.
  2. توجه کنید مقدار آبی که در پودر ژله  اضافه می کنید از دستور زیاد نشود وگرنه ژله بسته نمی شود.
  3. می توانید از ۲ قاشق مربا خوری شکر داخل ژله پرتقال استفاده کنید تا شیرین تر شود.
  4. دقت کنید قسمتهای باقی مانده دسر پرتقالی از مرکز قالب جدا نشوند، وگرنه موقع ریختن ژله انار زیر آن نفوذ می کند و کار تمیز نمی شود.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه