طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ بدون سیب زمینی ساده و آسان برای دو نفر

طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ

 

یکی از انواع دمپخت ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است. می توانید به راحتی این دمی خوشمزه را تهیه کنید. در تهیه این دمی از مرغ استفاده می شود که بهتر است از فیله بدون استخوان استفاده کنید یا می توانید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و آن را به صورت نواری یا مکعبی برش بزنید. همان طور که از نام این غذا پیداست از گوجه فرنگی برای تهیه آن استفاده می شود. شما باید گوجه ها را پوره یا رنده ریز کنید و این دمی خوشمزه را آماده کنید. پیشنهاد می شود از برنج ایرانی استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
فیله مرغ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۵ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
برنج۲ پیمانه
آبلیموترش۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه پلویی، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ بدون سیب زمینی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوجه فرنگی

ابتدا برنج را خیس کنید و کنار بگذارید. پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا از خامی خارج شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را بشورید و داخل غذاساز ریخته و پوره کنید و یا می توانید رنده ریز بزنید یا به صورت خیلی ریز با چاقو خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

حالا گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه فرنگی کشیده شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت داده تا خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود و در انتها نمک، فلفل سیاه، ادویه پلویی را به مواد اضافه کنید و تفت داده تا عطر و بو ادویه ها آزاد شود.

مرحله سوم: تهیه دمپخت گوجه

برنج را به مواد فوق اضافه کنید و مقداری آب روی برنج بریزید (میزان آب باید یک بند انگشت از سطح برنج بیشتر باشد و دقت کنید چون گوجه آب می اندازد زیاد آب نریزید تا باعث شفته شدن برنج نشود) حالا شعله را زیاد کنید تا آب بجوشد. وقتی برنج نرم شد و آب اضافه ی آن کشیده شد برنج را با کفگیر وسط قابلمه جمع کنید و چند سوراخ با قاشق داخل آن ایجاد کنید و برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ

فیله مرغ را به صورت نواری برش بزنید و به همراه نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آبلیمو و کمی زعفران مخلوط کنید و مرغ را مزه دار کنید. سپس داخل یک تابه با کمی کره تفت دهید تا مرغ ها خوب سرخ شوند در انتها و موقع سرو دمپخت آن را داخل دیس ریخته و فیله مرغ سرخ شده را روی آن قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دمپخت گوجه با مرغ برای دو نفر

  1. به دلخواه می توانید از سیب زمینی نیز در تهیه این دمپخت استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار گوجه فرنگی را زیاد بریزید و رب حذف کنید.
  3. دمپخت گوجه با مرغ را می توانید با ترشی یا سالاد میل کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه