طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی خوشمزه و مجلسی و پرخاصیت

طرز تهیه ژله خاکشیر

 

یک ژله تابستونی و بسیار هیجان انگیز و طبیعی و مقوی می باشد که همان طور که مشخص است از خاکشیر و تخم شربتی و ژله تهیه می شود و برای مهمانی و دورهمی نیز بسیار مناسب است. شما می توانید از هر قالبی برای تهیه این ژله استفاده کنید ولی بهتر است از قالب های پلاستیکی استفاده کنید تا راحت تر از قالب خارج شود و بهتر است کمی از قبل آن را چرب کنید. این ژله به دلیل استفاده از خاکشیر و تخم شربتی خواصی همچون مفید برای رفع تشنگی و سرماخوردگی، درد معده و گوارش، درمان سنگ کلیه، آرامش اعصاب و … دارا می باشد. امروز در پارسی دی ژله خاکشیر و تخم شربتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آب۲ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین۴ ق غذا خوری
خاکشیربه مقدار لازم
تخم شربتیبه مقدار لازم
غنچه گل محمدی۱۰ عدد
گلاب۲ پیمانه

طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شریتی مجلسی

مرحله اول: تهیه ژله و گلاب

ابتدا قالب مورد نظر را انتخاب و کمی چرب کنید سپس بسته به مقدار قالب آب و گلاب و شکر (میزان افزودن شکر دلخواه است و بنا به ذائقه خود کم و زیاد کنید) را به طور مساوی داخل یک کاسه ریخته و روی آن پودر ژلاتین بپاشید و صبر کنید تا اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و بن ماری کنید تا ذرات ژلاتین کامل حل شود.

مرحله دوم: آماده سازی خاکشیر و لایه اول

خاکشیر را از قبل بشورید تا تمیز و بدون سنگ و شن شود شما می توانید از بسته بندی فروشگاهی که تمیز و شسته شده است استفاده کنید سپس خاکشیر را به اندازه دلخواه داخل کاسه ریخته و از مخلوط مرحله اول روی آن بریزید و صبر کنید تا خاکشیر لعاب انداخته سپس این مخلوط را در قالب از قبل چرب شده بریزید و بگذارید داخل یخچال تا نیم بند شود.

مرحله سوم: افزودن غنچه

در ادامه وقتی ژله نیم بند شد چند قاشق از مخلوط ژلاتین و گلاب روی آن بریزید و مجدد برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال گذاشته تا نیم بند شود سپس روی ژله نیم بند شده غنچه گل محمدی را با فاصله از هم بچینید و کمی فشار دهید تا فیکس شود سپس روی غنچه ها مجدد از مخلوط گلاب و ژله بربزید و بگذارید یخچال تا نیم بند شود.

مرحله چهارم: افزودن تخم شربتی

حالا مقدار دلخواه تخم شربتی را داخل کاسه ریخته و از مخلوط گلاب و ژله بریزید و صبر کنید تا تخم شربتی ها آب و ژله را جذب کنید سپس یک لایه از تخم شربتی را روی ژله نیم بند شده مرحله قبلی بریزید و داخل یخچال بگذارید.

مرحله پنجم: تهیه ژله خاکشیر و تخم شریتی

در ادامه باقی مانده مخلوط آب و گلاب را روی تخم شربتی نیم بند شده ریخته و ژله را برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را گرفته و سفت شود سپس دور تا دور قالب را آزاد کنید ژله را روی دیس مورد نظر برگردانید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ژله خاکشیر مجلسی

  1. شما می توانید فقط از گلاب استفاده کنید و یا از عرقیجات مختلف مخلوط کنید.
  2. به ازای هر پیمانه آب یا گلاب ۱ ق غذا خوری ژلاتین نیاز است.
  3. می توانید برای قسمت شفاف ژله از ژله آلوورا استفاده کنید.
  4. هر لایه باید نیم بند شود تا در انتها خوب لایه بهم چسبیده شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه