طرز تهیه شیر فندق خانگی خوشمزه و گیاهی و پرخاصیت با عسل

طرز تهیه شیر فندق

 

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها می باشد که همان طور که مشخص است از فندق برای تهیه آن استفاده می شود و برخلاف انتظار از شیری استفاده نمی شود. طبیعت شیر فندق گرم و خشک است و به جوان سازی پوست، رشد مو، درمان کم خونی، کاهش ابتلا به پوکی استخوان است فندوق مانند دیگر خشکبارها بسیار مفید هستند. اما این نوشیدنی به دلیل نداشتن شیر در بین گیاه خواران و یا افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند بسیار مناسب است. در سال های اخیر استفاده از شیرهای گیاهی در دنیا بسیار گسترش پیدا کرده زیرا این نوع نوشیدنی ها از مغز خام خشکبارها تهیه می شوند و خواص بیشتری دارند و طعم شیرهای غیر لبنی کاملا متفاوت با شیر گاو می باشد چربی های دانه های فندق از ۸۰% امگا ۹ و ۶% امگا ۶ تشکیل شده است و همچنین چون فاقد گلوتن است برای افرادی که رژیم بدون گلوتن دارند نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی شیر فندق گیاهی با عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

فندق۱۴۸ گرم
آب۱ لیتر
وانیل۱ ق چای خوری
عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه شیر فندق خانگی گیاهی با عسل

مرحله اول: آماده سازی فندق

ابتدا فندق ها را شکسته آنها را به مدت ۱۲ ساعت داخل آب قرار دهید تا نرم شوند و هم در انتها پوست آنها راحت تر جدا می شود پس فندوق ها را بعد از اندازه گیری داخل یخچال قرار دهید. شما می توانید پوست فندق ها را در ابتدا بگیرید و یا از فندق های آماده بدون پوست استفاده کنید تا نوشیدنی شما کاملا روشن باقی بماند.

مرحله دوم: افزودن آب

بعد از خیس خوردن فندق ها با یک چاقوی تیز پوست آنها را بگیرید و با کمی آب داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید ابتدا همه آب را نریزید بگذارید مواد یکدست شوند سپس آب را بریزید. وقتی فندوق ها پوره شدند آب ریخته و بگذارید تا شیر فندق ها کاملا خارج شوند و مواد یکدست شوند.

مرحله سوم: صاف کردن

حالا داخل یک کاسه یک پارچه حریر یا آبکش دانه ریز قرار دهید و شیر فندق را خالی کنید و با پشت قاشق خوب بکشید تا شیر فندق ها خارج و فقط تفاله فندوق ها داخل سبد بماند.

مرحله چهارم: تهیه شیر فندق خانگی و گیاهی

در ادامه به شیر فندق وانیل را اضافه کرده و هم بزنید و به دلخواه عسل نیز به مواد می توانید اضافه کنید سپس شیر فندق را داخل بطری ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیر فندق خانگی

  1. چون در تهیه این نوشیدنی مواد نگهدارنده وجود ندارد به مدت ۲ هفته می توانید در یخچال نگهداری کنید.
  2. تفاله فندق را دور نریزید و در یک ظرف درب دار در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه انواع کیک و شیرینی استفاده کنید.
  3. افزودن وانیل برای طعم و مزه بیشتر است و قابل حذف است.
  4. شما با این شیر فندق می توانید انواع اسموتی و آب میوه های که شیر نیاز دارد را تهیه و جایگزین کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه

  • مینا ۱ سال پیش

    از فندق بوداده استفاده میشه کرد؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      خیر فندق باید خام باشد

      پاسخ