طرز تهیه ماقوت بستنی زعفرانی خوش طعم و ساده با نشاسته و خامه

دستور تهیه ماقوت بستنی

طرز تهیه ماقوت بستنی

 

ماقوت بستنی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است و بسیار سریع تهیه می شود و شما می توانید با بستنی و زعفران این دسر سنتی را تهیه کنید. دسر ها یکی از پیش غذا های بسیار جذاب هستند که برای مهمانی و یا یک دورهمی بسیار مناسب هستند و شما می توانید این دسر خوشمزه را در قالب های مختلف تهیه و سرو کنید. برای تهیه این دسر ها می توانید از قالب های پلاستیکی چرب شده و یا سیلیکونی استفاده کنید که در هر صورت دسر راحت از قالب خارج می شود. این دسر به صورت قالبی تهیه می شود زیرا حاوی ژلاتین است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماقوت بستنی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماقوت بستنی

  • بستنی وانیلی ۲ پیمانه یا ۱۳۰ گرم
  • خامه صبحانه ۳ ق غذا خوری
  • شیر ۲.۵ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • زعفران ۳ ق غذا خوری
  • گلاب ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه ماقوت بستنی زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این دسر باید خامه و بستنی را بن ماری کنید. بدین ترتیب که یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد کاسه خامه و بستنی را روی بخار کتری قرار دهید به طوری که آب کتری با انتهای کاسه برخورد نداشته باشد. هم بزنید تا مواد ذوب و گرم شود.

مرحله دوم: آماده سازی ژلاتین

در ادامه پودر ژلاتین را داخل یک کاسه ریخته و آب سرد را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس روی کتری به روش فوق بن ماری کنید تا ژلاتین ذوب شود. این مخلوط را کنار قرار دهید تا خنک شود. شیر و شکر و نشاسته را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و بعد روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله سوم: جوشاندن مواد

در ادامه مواد را خوب هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و کم کم غلیظ شود و به غلظت فرنی برسد و در ادامه ژلاتین و مخلوط خامه و بستنی را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی غلیظ شود. زعفران را با کمی قند بسابید و بگذارید با کمی یخ دم بکشد.

مرحله چهارم: تهیه ماقوت بستنی قالبی

در انتها گلاب و زعفران را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر روی حرارت نگه دارید تا دوباره به غلظت برسد. سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود. قالب را کمی چرب کنید و مواد را داخل دسر ریخته و برای ۵ الی ۶ ساعت بگذارید تا خودش را خوب بگیرد. سپس دسر را از کناره قالب به سمت مرکز با دست بگیرید تا آزاد شود و داخل دیس مورد نظر برگردانید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماقوت بستنی ساده و خوشمزه

  1. می توانید در انتها مواد را به دو قسمت تقسیم کنید تا ماقوت دو رنگ داشته باشید.
  2. میزان افزودن زعفران روی رنگ دسر تاثیر دارد و می توانید از رنگ خوراکی استفاده کنید.
  3. خامه باعث بافت کرمی در این دسر می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه