طرز تهیه لوکوم انار ترکیه ای با نشاسته ساده و سریع برای شب یلدا

دستور تهیه لوکوم انار

طرز تهیه لوکوم انار

 

لوکوم انار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید با آب انار آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. دقت کنید برای تهیه لوکوم انار نباید از آبمیوه های شرکتی استفاده کنید و باید آب انار کاملا طبیعی باشد. لوکوم یکی از دسر های فوق العاده ترکی می باشد که امروزه شهرت جهانی دارد و خیلی شبیه به باسلوق خودمان است و شما می توانید برای دورهمی یا مهمانی خود بخصوص شب یلدا این دسر خوشمزه را تهیه کنید زیرا از چند قلم مواد تهیه می شود و دیگر نیازی به ژلاتین ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوکوم انار ترکی برای شب یلدا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لوکوم انار ویژه شب یلدا

  • آب انار ۲ لیوان
  • نشاسته ذرت ۴ ق غذا خوری یا ۴۰ گرم
  • شکر ۱۰ ق غذا خوری
  • پودر نارگیل به مقدار لازم
  • مغزیجات به دلخواه

طرز تهیه لوکوم انار خوشمزه و کشدار بدون ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی انار

ابتدا باید آب اناز تازه بگیرید برای این کار به ۵ الی ۶ عدد انار بزرگ نیاز دارید و از وسط به دو نیم کنید و به کمک آبمیوه گیر دستی یا برقی آب انار را بگیرید و بعد از یک صافی رد کنید تا یکدست شود و تفاله ی داخل آن باقی نماند و یا می توانید از آبمیوه فروشی ها آب انار طبیعی تازه بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

آب انار را به همراه شکر و نشاسته ذرت داخل قابلمه مورد نظر بریزید و کمی هم بزنید تا نشاسته و شکر حل شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و شعله را ملایم کنید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و بعد لوکوم همانند باسلوق کم کم وسط قابلمه جمع شود و خودش را بگیرید وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه لوکوم انار با نشاسته ذرت

کف یک ظرف پیرکس یا چینی مستطیل شکل را نشاسته یا پودر نارگیل بریزید و بعد مایه لوکوم انار را اضافه کنید و با لیسک خوب مواد را صاف و یکدست پهن کنید و می توانید به دلخواه از انواع مغزیجات استفاده کنید و مجدد روی لوکوم انار را با نشاسته یا پودر نارگیل بپوشانید و ظرف را برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید. سپس دیواره های ظرف را با کمک لیسک آزاد کنید و روی یک تخته برگردانید و به اندازه دلخواه برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی لوکوم انار ترکیه ای خوشمزه و ساده بدون ژلانین برای شب یلدا

  1. میزان شکر در این لوکوم انار بستگی به ترش بودن آب انار دارد و می توانید تا ۱۲ ق غذا خوری یا بیشتر بریزید.
  2. اگر دوست دارید لوکوم انار سفت تری داشته باشید می توانید کمی نشاسته ذرت را بیشتر بریزید و اگر شل دوست دارید می توانید مقدار نشاسته را کمتر بریزید.
  3. در بعضی از رسپی بجای شکر از عسل نیز استفاده می شود.
  4. می توانید برای قرمز شدن رنگ لوکوم انار کمی از رنگ خوراکی قرمز نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه