طرز تهیه نان توت فرنگی ساده و لذیذ با خامه مرحله به مرحله

دستور پخت نان توت فرنگی

طرز تهیه نان توت فرنگی

 

نان توت فرنگی یکی از انواع نان ها می باشد که با توت فرنگی تهیه می شود اشتباه نکنید این نان توت فرنگی است و با کیک آن متفاوت است و برای یک صبحانه یا عصرانه و یا یک دورهمی بسیار خوشمزه و مناسب است. شما می توانید به صورت ساده این نان رو سرو کنید و یا یک سس یا گیلز توت فرنگی برای رویه آن انتخاب کنید و تزئین کنید. تهیه این نان بسیار آسان است و می توانید به راحتی تهیه کنید بهتر است از قالب لوف برای تهیه این نان استفاده کنید. توت فرنگی برای سلامت قلب بسیار مفید است و منبع خوبی از ویتامین های مختلف است و به دلیل داشتن ویتامین C برای پوست و مو نیز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی نان توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داهیم همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان توت فرنگی

  • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه + ۱ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • کره ذوب شده ۱/۲ پیمانه
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • خامه کم چرب ۱/۲ پیمانه
  • آب لیموترش ۱ ق غذ خوری
  • توت فرنگی ۱ و ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه نان توت فرنگی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. قالب لوف مورد نظر را چرب کنید و کاغذ روغنی بی اندازید. نمک و آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوا دهی شود. همه مواد را داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

کره را ذوب کنید و به همراه تخم مرغ های هم دمای محیط شده داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا خوب مخلوط و کرم رنگ شوند در ادامه شکر و خامه و آب لیموترش را اضافه کنید و برای چند دقیقه مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه نان توت فرنگی

در ادامه مخلوط آرد را به تدریج اضافه کنید و در انتها توت فرنگی ها را اسلایس کنید به اندازه دلخواه و با آن ۱ ق غذا خوری آرد گفته شده در دستور را مخلوط کنید سپس به مواد نان اضافه کنید و خیلی آرام مواد را هم بزنید حتما از لیسک استفاده کنید و مواد را در یک جهت فولد کنید.

مرحله چهارم: پخت نان توت فرنگی

حالا مایه نان را که آماده کردید داخل قالب لوف ریخته و روی مواد چند عدد توت فرنگی خرد شده قرار دهید و قالب را در پنجره وسط فر به مدت ۵۰ الی ۵۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه ۲ ق غذا خوری شکر و ۱ ق شیر را با هم مخلوط و روی نان ریخته و نان توت فرنگی را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان توت فرنگی

  1. از هم زدن بیش از اندازه مواد پرهیز کنید زیرا ممکن است پف لازم را نداشته باشد و نان خراب شود.
  2. بهتر است از قالب های فلزی استفاده کنید.
  3. برای تست پخت نان بهتر است از خلال دندان استفاده کنید و نان را تست کنید زیرا با توجه به نوع های مختلف فر ممکن است زمان کمتر یا بیشتری بخواهد.
  4. برای پخت در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  5. اگر فر شما کانوکشن ندارد حتما در انتها گریل را روشن کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان توت فرنگی ساده و لذیذ با خامه مرحله به مرحله
5 (100%) 2 votes