طرز تهیه موچی توت فرنگی روی گاز (بدون فر) سریع و راحت با فیلینگ خامه

طرز تهیه موچی توت فرنگی

 

موچی یکی از شیرینی یا دسر های بسیار خوشمزه کره ای می باشد که امروزه بسیار ترند شده و در طعم ها و مزه های مختلف شما می توانید این موچی خوشمزه را تهیه کنید شرط اول موچی داشتن آرد مخصوص آن یعنی آرد گلوتینوس که آرد برنج کره ای می باشد و شما می توانید آن را از لوازم قنادی های یا سایت های اینترنتی به راحتی سفارش دهید و علاوه بر موچی رایس و دوکبوکی را نیز با این آرد تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه موچی توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه موچی شکلاتی 

 

مواد لازم

آرد مخصوص موچی۲ پیمانه
نشاسته ذرت۲/۳ پیمانه
پودر قند۲/۳ پیمانه
شیر۲۵۰ میلی (۱ لیوان فرانسوی)
کره۳۵ گرم
نشاسته ذرت اضافیبرای ورز دادن خمیر
خامه قنادیبه مقدار لازم
توت فرنگی۱۰ عدد

 

همچنین ببینید: طرز تهیه موچی کره ای بدون فر

 

طرز تهیه موچی توت فرنگی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آرد مخصوص موچی را به همراه نشاسته ذرت و پودر قند و شیر داخل یک کاسه بریزید و باهم دیگر مخلوط کنید ابتدا از یک لیسک استفاده کنید و بعد از یک همزن دستی استفاده کنید و غلظت مواد باید روان باشد و بعد از یک صافی رد کنید تا اگر گلوله ی درشت داخل آن باشد گرفته شود.

مرحله دوم: پخت

حالا باید مواد صاف شده را داخل قابلمه بریزید و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط هم بزنید تا خمیر کم کم شروع به جمع شدن کند و بوی خامی نشاسته از بین برود. خمیر باید کاملا منسجم شود و بعد خمیر را داخل یک کاسه قرار دهید و کره را اضافه کنید و ورز دهید تا کره با حرارت خمیر ذوب شود.

مرحله سوم: ورز دادن خمیر

در ادامه باید خمیر را خوب شروع به ورز دادن کنید تا نرم و لطیف شود خمیر را باید ۱۰ دقیقه باز و بسته کنید تا کشسانی خمیر زیاد شود و بعد خمیر را داخل یک نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. خامه قنادی را نیز از فریزر خارج کنید تا نیمه یخی شود و بعد از نیم ساعت خمیر را روی سطح آردپاشی شده باید باز کنید.

مرحله چهارم: تهیه موچی توت فرنگی

خمیر را باز کنید و به دلخواه کمی رنگ صورتی یا قرمز خمیر را به دلخواه رنگ کنید. برای این که موچی در ابعاد درستی داشته باشید هر موچی اندازه یک گردو درشت باشد و بعد هر خمیر را با وردنه باز کنید و داخل یک کاسه یا قالب سیلیکونی قرار دهید. توت فرنگی ها را بشورید و خرد کنید و خامه قنادی را فرم دهید و داخل قیف بریزید و خمیر باید داخل یک کاسه باشد به طوری که لبه ها بیرون باشد و کمی خامه و توت فرنگی داخل آن قرار دهید و خمیر را جمع کنید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دوکبوکی کره ای

فوت و فن های دستور پخت موچی توت فرنگی

  1. توی ورز اولیه هرجا خمیر به دستتون چسبید با کره چرب کنید اما توی ورز های بعدی از نشاسته ذرت استفاده کنید اما خیلی کم که خمیر سنگین نشود.
  2. می توانید برای فیلینگ از انواع کرم های و خامه ها استفاده کنید.
  3. افزودن رنگ خوراکی دلخواه است.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نودل کره ای با سوسیس

از
1
دیدگاه