طرز تهیه هواری میگو اصل جنوبی ساده و خوشمزه با سبزی

طرز تهیه هواری میگو

 

یکی از انواع پلوها می باشد که بیشتر در جنوب کشور تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و اگر ادویه جنوبی داشته باشید طعمی بسیار خوبی خواهد داشت زیرا هر چقدر مقدار سبزی و ادویه ببشتر باشد طعم و مزه بهتری خواهد داشت. شما اگر به غذاهای دریایی و میگو علاقمند هستید عاشق این هواری خواهید شد هواری با ماهی یا تن ماهی نیز تهیه می شود شما می توانید از هر سایز دلخواه میگو استفاده کنید که پیشنهاد می کنیم از سایز مابین پلویی استفاده کنید. اما میگو برای رفع خستگی و تامین انرژی بدن بسیار مفید است، همچنین میگو برای رفع کم خونی نیز مفید می باشد زیرا دارای ویتامین B12 می باشد که این ویتامین نقش مهمی در تامین گلبول های قرمز دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه هواری میگو با سبزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

میگو۲۰۰ گرم
گشنیز خشک۳ ق غذا خوری
گوجه۴ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ عدد
فلفل سبز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه هواری میگو جنوبی با سبزی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا میگو ها را بشورید و اگر نیاز بود رگ گیری کنید و داخل آبکش قرار دهید سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود در ادامه سیر ها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن گوجه و گشنیز

در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و با پوست یا بدون پوست رنده کنید اگر می خواهید پوست گوجه را بگیرید آن را بلانچ کنید بدین صورت که برای چند دقیقه در آب در حال جوش بریزید و بعد در آب سرد و پوستش را جدا کنید سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه پیاز و سیر تفت دهید تا خوش رنگ شود سپس در ادامه گشنیز را اضافه و کمی تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن میگو

میگو ها را داخل تابه کوچک با همراه کمی روغن و فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهید دقت کنید زیاد تفت ندهید تا لاستیکی شود در ادامه وقتی آب گوجه کشیده شد و خوب تفت داده شد میگو ها را به مواد فوق اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله چهارم: پخت هواری میگو

در ادامه برنج را که از قبل خیس کردید آبش را خالی کنید و به همراه مواد کمی تفت دهید این کار باعث می شود برنج وا نرود سپس به تعداد پیمانه برنج آب بریزید و بگذارید تا برنج نرم شود و آب اضافی آن تبخیر شود در ادامه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا هواری میگو دم بکشد در انتها کمی روغن یا کره روی مواد بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت هواری میگو خوشمزه

  1. اگر دوست دارید رنگ هواری میگو قرمز تر باشد از ۱ ق غذا خوری رب نیز استفاده کنید.
  2. از گشنیز تازه نیز می توانید استفاده کنید ولی عطر گشنیز خشک بیشتر است.
  3. به دلخواه کمی زیره و زعفران نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه