طرز تهیه پرتقال شکری شکلاتی خوشمزه و آسان با پوست

طرز تهیه پرتقال شکری

 

یکی از انواع تنقلات می باشد که به راحتی می توانید تهیه کنید شما می توانید با پوست پرتقال این کار را بکنید و یا می توانید مانند تصویر به شکل حلقه نازک برش بزنید و تهیه کنید این روش کمی مجلسی تر می باشد. این پرتقال شکری جایگزین خوبی برای شکلات و مقوی برای بچه ها می باشد که می توانید به سادگی تهیه کنید ولی دقت کنید باید تلخی آن را به خوبی بگیرید. ولی انتخاب پرتقال بسیار مهم است باید از پرتقال بدون هسته استفاده کنید همچنین باید پوست پرتقال نازک باشد که بهتر است از پرتقال نافی که یکی از ۶۰۰ گونه مختلف پرتقال است استفاده کنید. پرتقال یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین مرکباتی است که انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین C را دارد که از مغز تا پوست پرتقال خواص دارد مثلا پوست پرتقال برای بهترین دارو برای کاهش کلسترول می باشد و ضد سرفه است. شما می توانید این پرتقال شکری را جایگزین انواع تنقلات ناسالم در خانه کنید و یا به دلخواه می توانید نیمی از آن را داخل شکلات ذوب شده بزنید تا برای کودکان جذاب تر شود. امروز در پارسی دی پرتقال شکری شکلاتی با پوست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پرتقال۴ عدد
آب۲ پیمانه
شکر۲ پیمانه
شکلاتبه اندازه دلخواه
شکربه مقدار دلخواه

طرز تهیه پرتقال شکری شکلاتی با پوست

مرحله اول: آماده سازی پرتقال

ابتدا پرتقال ها را خوب بشورید و خشک کنید بعد از یک رنده ورقه کن یا غذاساز باید استفاده کنید یا اگر هیچکدام را ندارید پرتقال ها را با چاقو نازک برش بزنید سپس مقداری آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا به جوش بیاد.

مرحله دوم: گرفتن تلخی پرتقال

وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد حلقه های پرتقال را داخل آب در حال جوش قرار دهید تا کمی بجوشد برای ۳ دقیقه کافی می باشد سپس از قبل داخل یک لگن آب سرد به همراه یخ پر کرده باشید و پرتقال ها را با انبر از آب جوش خارج و داخل آب سرد قرار دهید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه شربت

در ادامه آب و شکر دستور را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کم کم بجوشد باید در حدی باشد که فقط دانه های شکر ذوب شود نیازی نیست خیلی غلیظ شود بهتر است از یک تابه استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه پرتقال شکری

وقتی پرتقال ها خنک شدند حلقه پرتقال را به صورت دو لایه داخل تابه شربت قرار دهید و بگذارید به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بجوشد و در طول مدت پخت با انبر چندین بار پرتقال ها را زیر و رو کنید و بعد از این مدت حرارت را خاموش کنید و صبر کنید کمی شربت از دما بیفتد سپس برش های پرتقال را با کمک انبر روی یک توری قرار دهید تا شهد اضافی آن خارج شود و بهتر است ۲۴ ساعت بگذارید بماند تا رطوبتش کم شود.

مرحله پنجم: تزئین پرتقال شکری

وقتی کمی خشک شد شکر را داخل یک کاسه ریخته و پرتقال ها را در شکر بغلطانید و یا شکلات را بن ماری کنید و تا نیمه پرتقال را داخل شکلات بزنید و با تراقل تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تهیه پرتقال شکری

  1. با پرتقال سرخ یا خونی ظاهر بسیار زیباتر خواهد داشت.
  2. شربت باقی مانده را دور نریزید و می توانید برای تهیه دسرها و شربت ها استفاده کنید.
  3. ممکن است ته مزه تلخی داشته باشد ولی وقتی با شکلات و شکر مخلوط می شود خیلی محسوس احساس می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه