طرز تهیه کیم چی کره ای با ترب و پیازچه خوشمزه و آسان

دستور پخت کیم چی

کیم چی

 

کیم چی یک خوراک تخمیر شده سنتی کره ای است این خوراک به کمک سبزیجات و ادویه جات گوناگون تهیه می شود. آشپزی کره جنوبی طیف بسیار وسیعی دارد که برخی از غذاهای کره جنوبی شهرت جهانی دارد مانند کیم چی. کیم چی در واقع نوعی ترشی تخمیر شده است که با فلفل و سبزیجات فراوان تهیه می شود اما در کره به کیم چی به چشم یک ترشی نگاه نمی کنند بلکه به عنوان یک غذا حتی در صبحانه نیز این غذا را میل می کنند. علاقه مردم کره به کیمچی آنقدر زیاد است که هر جا بروند کیم چی پای ثابت آن ها می باشد حتی زمانی که اولین فضانورد خود را به فضا فرستادن کیم چی با خود به همراه داشت. اولین بار در سلطنت گوریو با استفاده از تجارت های محصولات مختلف کلم چینی وارد کره شده و باعث تحول در طرز تهیه کیم چی شد. در سال ۱۹۸۸ در مسابقات المپیک کیم چی به همه دنیا معروفی شد و شهرتش جهانی شد. اما دسته ای دیگر در کره این غذا را با نان هم میل می کنند. امروز در پارسی دی کیم چی کره ای با ترب و پیازچه آسان و بسیار خوشمزه را به شما آمورش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیم چی آسان

  • کاهو ژاپنی متوسط ۱ عدد
  • پیازچه ۱ پیمانه
  • ترب سفید ۱ پیمانه
  • فلفل تند هندی ۴ عدد
  • سس ماهی ۱/۴ پیمانه ( طرز تهیه آن در مرحله دوم گفته شده)
  • زنجبیل رنده شده ۲ ق غذا خوری
  • هویج ۲ عدد
  • نمک ۳ ق غذا خوری
  • سیر ۱ بوته
  • پودر گوجه خشک ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کیم چی کره ای با ترب و پیازچه

مرحله اول: آماده سازی کاهو

ابتدا کاهو را شسته و درشت درشت خرد کنید لا به لای کاهو نمک بزنید و اجازه دهید کاهو با نمک بمدت دو تا سه ساعت بماند سپس کاهو ها را شسته و آبکش کنید تا نمک اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: آماده سازی سبریجات

هویج را شسته و پوست گرفته و خلالی ریز خرد کنید. ترب سفید را نیز خلالی باریک خرد کنید. پیازچه را پاک کنید و درشت خرد کنید. سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. اگر سس ماهی در خانه نداشتید از این روش برای درست کردن آن استفاده کنید ۳ قاشق غذا خوری سس سویا و ۳ ق غ سرکه بالزامیک و سه حبه سیر رنده اضافه کنید اما اگر سیر کیم چی زیاد بود اضافه نکنید و ۳ ق غ آب جوش و فلفل قرمز یک ق غ و آب لیمو یه ق مربا خوری و شکر قهوه ای ۳ ق غ همه رو مخلوط کنید به این سس ماهی می گویند.

مرحله سوم: تخمیر کیم چی

تمام سبزیجات خرد شده را داخل ظرفی ریخته و به آن سیر رنده شده و زنجبیل رنده شده و فلفل تند و نمک و پودر گوجه خشک و سس ماهی را اضافه کنید و هم بزنید در انتها کاهو های خرد شده را بریزید و درب ظرف را بگذارید و بمدت ۲ روز اجازه دهید عمل تخمیر انجام شود. بعد از دو روز کیم چی خوشمزه ما حاضر است نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه کیم چی کره ای

  1. پودر فلفل چیلی را جایگزین فلفل هندی می توانید بکنید.
  2. اگر ترب سفید در اختیار نداشتید می توانید شلغم را جایگزین آن کنید زیرا طعم و مزه مشابه دارد.
  3. اگر پودر گوجه در اختیار نداشتید کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید.
  4. از سس ماهی گفته شده در دستور می توانید برای تهیه ماهی یا میگو نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیم چی کره ای با ترب و پیازچه خوشمزه و آسان
5 (100%) 3 votes