طرز تهیه شیرینی ماندل بولار سوئیسی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

 

یکی از شیرینی آسان و خوشمزه می باشد که می توانید با چند قلم مواد آن را تهیه کنید و برای پر کردن شیرینی ماندل بولار می توانید از ژله بریلو یا شکلات ذوب شده استفاده کنید و در رنگ های مختلف این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید و در لیست شیرینی های نوروزی قرار دهید. شیرینی ماندل بولار را می توانید بدون فر نیز تهیه کنید. شیرینی ماندل بولار بسیار ساده می باشد و با رعایت چند نکته شیرینی بسیار خوشمزه ای خواهید داشت. امروز در پارسی دی شیرینی ماندل بولار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد سفید قنادی۵۰ گرم
آرد برنج۵۰ گرم
کره۶۰ گرم
پودر قند۱۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلچند قطره
ژله بریلوبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار

مرحله اول : هم زدن کره و پودر قند

ابتدا تمام مواد را داخل محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا هم دمای محیط شود سپس کره نرم شده را به همراه پودر قند داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بمدت ۵ الی ۷ دقیقه خوب بزنید تا کرم رنگ و پفکی شود.

مرحله دوم : افزودن زرده

زرده تخم مرغ را به همراه وانیل مایع اضافه کنید و مجدد با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. آرد ها را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شوند.

مرحله سوم : تهیه خمیر شیرینی ماندل بولار

آردها را به مواد شیرینی اضافه کنید تا خمیر شود اصلا نباید ورز دهید با لیسک سعی کنید خمیر را جمع کنید اگر خمیر چسبندگی داشت اصلا نگران نباشید آن را داخل یک کیسه نایلون قرار دهید بمدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم : قالب زدن شیرینی ماندل بولار

خمیر را بعد از استراحت از یخچال خارج کنید و به اندازه گردو از مواد خمیر بردارید و در دست گلوله کنید و با قالب مخصوص شیرینی آن را قالب بزنید اما اگر قالب نداشتید می توانید وسط شیرینی را با یک ماسوره خوب گود کنید و کمی فشار دهید سپس داخل سینی که از قبل کاغذ روغنی انداختید بچینید.

مرحله پنجم : پخت شیرینی ماندل بولار با فر

فر را از قبل بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود سپس سینی را در فر بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند سپس بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید و مرکز آن را با ژله بریلو پر کنید.

مرحله ششم : شیرینی ماندل بولار بدون فر

برای پخت شیرینی ماندل بولار بدون فر باید از یک قابلمه متوسط استفاده کنید و داخل قابلمه یک الک به عنوان پایه قرار دهید و در قابلمه را بسته و روی حرارت ملایم روی ظعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود سپس شیرینی ها را داخل یک دیس متناسب با سایر قالبمه انتخاب کنید و سینی را داخل قابلمه روی الک یا سه پایه قرار دهید در قابلمه را با دمکنی بپوشانید و بمدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا شیرینی ماندل بولار پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی ماندل بولار

  1. اگر خمیر خیلی خشک بود و زمانی که گرد می کنید و خمیر ترک می خورد می توانید کمی روغن مایع به آن اضافه کنید.
  2. در ظرف دربسته در یخچال بمدت ۱ هفته ماندگاری دارد.
  3. بجای کره از مارگارین یا روغن صاف قنادی نیز می توانید استفاده کنید.
  4. با این مقدار حدود ۱۵ عدد شیرینی خواهید داشت.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه