طرز تهیه کوکی شکری ساده و خوشمزه و ترد مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی شکری

 

یکی از انواع کوکی های ساده می باشد که می توانید با انواع ترافل های رنگی آن را تزئین کنید و یا یک کوکی پایه می باشد که می توانید با رویال آیسینگ آن را تزئین کنید. کوکی شکری یا شوگر کوکیز یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و ترد است که بسیار مورد علاقه مردم آمریکا می باشد و به دلیل ساده بودن و استفاده از مواد در دسترس بسیار محبوب است شما می توانید از کوکی شکری برای انواع مهمانی یا دورهمی یا یک عصرانه خوشمزه استفاده کنید. اگر در منزل کاترهای مختلف کوکی دارید می توانید استفاده کنید و یا از یک کاتر گرد ساده و یا در نهایت یک فنجان برای قالب زدن استفاده کنید. امروز در پارسی دی کوکی شکری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۲۰ گرم
شکر۱۲۰ گرم معادل ۱/۲ پیمانه و ۲ ق غذا خوری
شکر قهوه ای روشن۸۰ گرم معادل ۳/۴ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
تخم مرغ کامل۱ عدد
آرد۲ پیمانه
جوش شیرین۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کوکی شکری ساده

مرحله اول: ذوب کردن کره

ابتدا از قبل شروع کار همه مواد را داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند سپس زرده یک تخم مرغ را جدا کنید و کنار بگذارید حالا کره را داخل یک تابه ریخته و بگذارید تا ذوب و کمی طلایی شود سپس در کاسه ریخته و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود می توانید برای ذوب کردن کره از مایکروفر نیز کمک کنید.

مرحله دوم: افزودن شکر و تخم مرغ

در ادامه شکر سفید و شکر قهوه ای را به کره اضافه کنید حالا به مدت ۵ دقیقه مواد را با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا کم کم مواد روشن و کمی حجیم شوند در ادامه زرده تخم مرغ و تخم مرغ کامل را نیز به همراه وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها به خورد کره برود.

مرحله سوم: افزودن آرد

داخل یک کاسه آرد را اندازه کنید و به آن بیکینگ پودر و جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود سپس سه بار الک کنید تا سبک شود مخلوط آرد را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا کم کم خمیری منسجم بدست بیاد می توانید از استند میکسر یا غذاساز نیز برای تهیه این خمیر استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکی شکری

در ادامه از مواد گلوله های ۴۰ گرمی برداشته و در دسته گرد کنید سپس داخل ترافل بزنید و روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداختید با فاصله از هم قرار دهید سپس روی سینی را بپوشانید و برای ۴۵ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۲ الی ۱۳ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس کوکی را برای ۵ دقیقه دیگر نیز روی سینی بگذارید بماند سپس جدا کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی شکری

  1. این کوکی ها را می توانید در ظرف در بسته به مدت ۳ هفته در یخچال نگهداری کنید.
  2. کوکی ها بعد از پخت پهن می شود پس با فاصله حتما بگذارید.
  3. بلافاصله از روی سینی جدا نکنید بگذارید برای ۵ دقیقه بماند تا مراحل پخت تکمیل شود سپس جدا کنید تا از هم نپاشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه