طرز تهیه کلوچه زنجبیلی خوشمزه و آسان بدون خمیر مایه با شیر

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی

 

از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که از شمال تا جنوب کشور تهیه می شود و با توجه به هر منطقه کمی دستورات متفاوت است ولی همان طور که از نام این کلوچه خوشمزه پیداست از زنجبیل تهیه شده است که عطر و طعم فوق العاده ای دارد و برای کودکان علاوه بر جذاب بودن بسیار مقوی می باشد. از دیدگاه سنتی زنجبیل طبع گرمی دارد و مسکن درد و ضد سرطان است، برای بیمارهای ناشی از سرماخوردگی و ویروسی بسیار مناسب است، برای سر درد و گرفتگی گلو نیز بسیار مناسب است. شما می توانید این کلوچه زنجبیلی خوشمزه را به همراه چای برای عصرانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی کلوچه زنجبیلی بدون خمیر مایه با شیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد سفید۱ پیمانه ( ۱۵۰ گرم )
آرد برنج۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
شیر ولرم۳۵ گرم
شکر قهوه ای۷۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
رنده پوست لیموترش۱ ق چای خوری
جوش شیرین۱/۴ ق چای خوری
پودر زنجبیل۱ق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی با شیر

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ و وانیل و شکر و روغن و آب لیموترش، شکر، رنده پوست لیموترش و نمک را در یک کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کشدار و حجیم شود.

مرحله دوم: افزودن شیر

داخل یک کاسه آردها و جوش شیرین و زنجبیل را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس در ادامه شیر ولرم را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر کلوچه

مخلوط آرد را به تدریج شروع به اضافه کردن کنید تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود نیاز به ورز دادن خمیر نیست زیرا به روغن می افتد ( در این مرحله خمیر کمی چسبناک است ) خمیر را داخل نایلون گذاشته و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

مرحله چهارم: تهیه کلوچه زنجبیلی

بعد از استراحت خمیر دست های خود را چرب کنید و از خمیر گلوله های ۱۸ گرمی بردارید و با دست خوب گرد کنید و در سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداختید با فاصله از هم قرار دهید و روی آنها را به دلخواه کنحد بپاشید.

مرحله پنجم: پخت کلوچه زنجبیلی

فر را از قبل روشن کرده باشید تا گرم شود سپس سینی فر را قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ و ۱۵ دقیقه تنظیم کنید تا کلوچه ها پف کنند و کمی زیر آنها تغییر رنگ دهند سپس از فر خارج کنید و بعد از خنک شدند از کاغذ روغنی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کلوچه زنجبیلی

  1. مقدار زنجبیل به ذائقه شما بستگی دارد می توانید کم یا زیاد کنید.
  2. برای تست پخت کلوچه یکی را از فر خارج کنید و از وسط نصف کنید و اگر خمیر بود زمان بیشتری دهید.
  3. به دلخواه می توانید روی کلوچه ها را با کمی زعفران رومال کنید.
  4. می توانید با ماسوره روی کلوچه ها طرح بزنید.
  5. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه