طرز تهیه باقلوا نارگیلی زعفرانی خوشمزه و مجلسی به روش هندی

طرز تهیه باقلوا نارگیلی

 

از دسته انواع باقلوا ها می باشد ولی خیلی راحت و آسان تر و شما می توانید این باقلوا را هم در فر و هم داخل تابه دو طرفه تهیه کنید. اصالت این باقلوا برای کشور هند است. شما می توانید باقلوا نارگیلی را برای مهمانی و یا ایام عید و ماه رمضان تهیه کنید. این باقلوا نسبت به باقلواهای ایرانی کمی متفاوت است و مانند دیگر باقلواها بسیار مفید است شما می توانید در تهیه این باقلوا از پودر قند و یا پودر شکر استفاده کنید. برای تهیه پودر شکر کافی است شکر را داخل آسیاب ریخته و چند پالس بزنید این کار باعث افزایش لطافت باقلوا نارگیلی می شود. امروز در پارسی دی باقلوا نارگیلی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
پودر شکر یا قند۱/۲ پیمانه
آرد۲ پیمانه
روغن جامد یا کره۱۰۰ گرم
پودر نارگیل۱ پیمانه
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
زعفراننوک ق غذا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه باقلوا نارگیلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را از یخچال خارج کنید تا هم دما شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

داخل یک کاسه تخم مرع و کره نرم شده و یا روغن جامد ریخته و پودر شکر را اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله دوم: تهیه خمیر باقلوا

در ادامه وانیل و زعفران و پودر نارگیل و هل را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط شوند در ادامه مخلوط آرد را به تدریج شروع به اضافه کردن کنید تا خمیری نرمی بدست بیاد بسته به نوع آردهای مختلف ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد پس یکباره آرد را اضافه نکنید و با لیسک مواد را خوب مخلوط کنید ولی ورز ندهید که به روغن بیفند.

مرحله سوم: تهیه باقلوا نارگیلی

داخل یک قالب مربع یا مستطیل خمیر را پهن کرده و با کاردک صاف کنید به دلخواه می توانید روی خمیر را با چنگال و یا ماسوره طرح بیندازید.

مرحله چهارم: پخت باقلوا هندی

فر را از قبل گرم کنید سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه اجازه دهید تا باقلوا پخته و طلایی شود اگر فر شما کانوکشن ندارد می توانید در انتها ۲ دقیقه روی باقلوا را گریل کنید. بعد از خارج کردن از فر و خنک شدن کامل باقلوا آن را برش بزنید و روی آن شربت داغ بریزید و اجازه دهید کمی در شربت بماند سپس خارج کرده و با پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه باقلوا نارگیلی

  1. باقلوا باید کاملا خنک شده باشد سپس شربت را بریزید.
  2. برای تهیه شربت مقداری آب و شکر و زعفران را روی حرارت بگذارید تا ذرات شکر ذوب شود.
  3. برش ها را عمیق بزنید تا شربت به خورد یاقلوا برود.
  4. از هر مغزی بجای نارگیل می توانید استفاده کنید.
  5. برای پخت روی گاز از تابه دو طرفه که کاغذ روغنی انداخته و چرب کردید استفاده کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه