طرز تهیه صبحانه دیابتیک مخصوص دیابتی ها، خوشمزه و سالم و راحت

طرز تهیه صبحانه دیابتیک

 

مختص افرادی هست که دارای دیابت هستند. افراد کم تحرک که شیرینی جات بسیار مصرف می کنند مبتلا به بیماری خاموش دیابت می شوند که تعداد این افراد روز به روز با توجه به سبک زندگی امروزه در حال افزایش هست برای اینکه از مقدار قند خود اطلاع داشته باشید سعی کنید سالانه یک چکاپ کامل بدهید یا با داشتن دستگاه تست قند خون در منزل قند خود را چک کنید. اما افرادی که مبتلا به دیابت می شوند اصلا نباید صبحانه را حذف کنند زیرا مهم ترین وعده برای افزایش فیبر است آنها با خوردن مواد مناسب می توانند قند خون خود را به حداقل برسانند یک صبحانه دیابتبک باید شامل کربوهیدارت و چربی های سالم است سعی کنید به همراه صبحانه از میوه و غلات نیز استفاده کنید و سعی کنید در وعده صبحانه از چای دارچین استفاده کنید زیرا بهترین گزینه برای کنترل قند خون می باشد و همچنین استفاده از شیر کم چرب باعث کاهش میزان کلسترول می شود. بر اساس مطالعات جدید خوردن صبحانه در ساعات اولیه صبح به کاهش قند کمک می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه صبحانه دیابتیک  یا صبحانه دیابتی ها را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید و مراقب سلامتی خود و خانواده خود باشید.

مواد لازم

فلفل دلمه شیرین۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
اسفناج۲ لیوان
گوجه۱ عدد
سیب۱ عدد
جو دو سر۱ لیوان
شیر کم چرب۱ لیوان
پنیر فتا۳۰ گرم
نمک و فلفل و دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه صبحانه دیابتیک

مرحله اول : آماده سازی

سیب را با پوست به شکل مکعبی خرد کنید. گوجه فرنگی را نیز بشورید و خرد کنید و برای دورچین استفاده کنید. فلفل دلمه را خرد کنید می توانید هم به صورت خام و یا بخارپز استفاده کنید.

مرحله دوم : بخار پز کردن اسفناج

اسفناج را بشورید و خوب پاک کنید برای این صبحانه بهتر از بیبی اسفناج استفاده کنید تا نیاز به خرد کردن نداشته باشد اگر در دسترس نبود اسفناج بعد از پاک کردن چند برش بزنید و با کمک دستگاه بخارپز کنید و اگر نداشتید در یک قابلمه مقداری آب ریخته و اسفناج را داخل یک سبد قرار دهید و داخل قابلمه در حال جوش بگذارید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا اسفناج ها با بخار آن نرم شوند.

مرحله سوم : آماده سازی دارچین و جو

جو دو سر را از قبل با شیر مخلوط کنید و اجازه دهید تا درون شیر نرم شود در انتها مقداری دارچین روی آن ریخته و داخل کاسه بریزید.

مرحله چهارم : پخت تخم مرغ

تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی دربیاد سپس داخل تابه ای که از قبل مقداری کمی روغن ریخته بریزید و اجازه دهید تا پخته شود مقدار کمی نمک و فلفل سیاه روی تخم مرغ ها بپاشید و بعد از اینکه پخت شد با کفیگر نیمی از آن روی هم بیاورید.

مرحله آخر

در انتها تخم مرغ پخته شده را داخل سینی قرار دهید و روی آن اسفناج بخارپز شده را به همراه گوجه و سیب و پنیر فتا سرو کنید و در کنار بشقاب جو و دارچین را نیز میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت صبحانه دیابتیک

  1. از شیر با درصد چربی بسیار کم استفاده کنید.
  2. هر میوه را می توانید جایگزین کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه صبحانه دیابتیک مخصوص دیابتی ها، خوشمزه و سالم و راحت
5 (100%) 4 votes