طرز تهیه هوموس یا حمص غذای لبنانی خوشمزه و مخصوص با نخود

طرز تهیه هوموس با ارده , دستور پخت هوموس ترکیه و لبنان با نخود , xvc jidi i l s

 

حمص یکی از غذاهای عربی بسیار پرطرفدار و خوشمزه در جهان است که مانند فلافل عربی ماده اصلی تشکیل دهنده آن نخود است. اصالت این غذای خوشمزه متعلق به کشور لبنان است و جالب است بدانید این غذای خوشمزه برای ایجاد انرژی در بدن بسیار مفید است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر هوموس تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری هوموس تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی عربی هوموس با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

سیر۲ حبه
نخود۱ پیمانه
ارده۱/۲ پیمانه
روغن زیتون۱ پیمانه
زیره۱ ق چای خوری
آب۳ ق سوپ خوری
ماست بدون چربی۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آب لیمو ترش۲ ق سوپ خوری

طرز تهیه هوموس

برای تهیه هوموس لبنانی ابتدا نخود را در کاسه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم و به مدت ۷ ساعت می گذاریم تا خیس بخورد و ۲ الی ۳ بار آب آن را تعویض می کنیم تا نفخ اش از بین برود.سپس نخود را آبکش می کنیم

و در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خوب نخود ها مغز پخت شوند. سپس نخود های پخته شده را در آبکش می ریزیم و می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم

و همراه ماست،آب لیمو ،ارده،روغن زیتون،آب،نمک،فلفل سیاه،زیره به آن اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه می گذاریم تا مواد مخلوط و یکدست و منسجم شود. سپس هوموس آماده شده را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با کمی روغن زیتون تزئین کنید و نوش جان کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه هوموس یا حمص غذای لبنانی خوشمزه و مخصوص با نخود
3.5 (70%) 30 votes
source : dietetdinette