طرز تهیه کیک آجیلی یا مغزدار خوشمزه و مقوی با دستوری آسان

طرز تهیه کیک آجیلی

 

کیک مغزدار یکی از کیک های پرطرفدار امسال می باشد که خیلی خوشمزه و بسیار شیک و مجلسی است. برای تهیه این کیک می توانید مغزها را داخل کیک ریخته یا فقط روی کیک بریزید و با رویه مناسب که ما در آیتم جذاب امروز به شما آموزش خواهیم داد پر کنید. برای تهیه کیک آجیلی می توانید از انواع مغزها استفاده کنید. اما اگر از پرک بادام استفاده می کنید بهتر است کمی آن ها را تفت دهید تا طلایی و روشن شود سپس استفاده کنید حتما در حین تفت دادن بادام حرارت ملایم باشد. برای تهیه این کیک آجیلی می توانید هم از قالب گرد ۲۵ سانتی و هم قالب لوف استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک آجیلی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
ماست۱/۴ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق غذا خوری
نمک۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه
گلاب یا عرق هل۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای رویه کیک

کره۵۰ گرم
عسل۵ ق غذا خوری
پودر قند۵۰ گرم
آب یا گلاب۲ ق غذا خوری
زعفران۱ ق غذا خوری
مغزیجات دلخواه شامل پرک بادام، پسته، خلال بادام زمینی، گردو۲۰۰ گرم بدون نمک

طرز تهیه کیک آجیلی یا مغزدار

مرحله اول : آماده سازی کیک آجیلی

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود فر باید در دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه تنظیم کنید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوا بخورد و سبک شود. تمام مواد دیگر را ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند.

مرحله دوم : هم زدن مواد

تخم مرغ را شکسته و داخل کاسه همزن ریخته و با شکر و وانیل گلاب یا عرق هل بمدت ۷ دقیقه خوب با همزن بزنید تا کرم رنگ و سبک شود. ماست و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید تا مخلوط شوند در انتها روغن مایع را افزوده و یک دقیقه دیگر با دور تند همزن بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاد.

مرحله سوم : افزودن آرد

آرد را که از قبل الک کردید طی سه مرحله با لیسک اضافه کنید و هم بزنید حتما در یک جهت هم بزنید اگر دوست دارید مغزیجات اضافه کنید در این مرحله اضافه کنید. قالب ۲۵ سانتی گرد را با روغن جدا کننده یا روغن معمولی چرب کنید و آرد پاشی کنید.

مرحله چهارم : پخت کیک آجیلی

قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای را روی ۱۸۰ درجه روی ۴۰ دقیقه تنظیم کنید و اجازه دهید کیک پخته شود. در انتهای زمان پایانی پخت با خلال دندان چک کنید اگر تمیز بیرون درآمد برای اینکه روی آن طلایی شود می توانید دو دقیقه گریل را روشن کنید. کیک آجیلی را بعد از پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود سپس از قالب خارج کنید.

مرحله پنجم : تهیه رویه کیک آجیلی

کره و عسل و پودر قند و زعفران و گلاب را مخلوط و روی حرارت متوسط قرار دهید تا ۵ تا ۷ دقیقه اجازه دهید تا بجوشد و به غلظت عسل روان برسد وقتی مواد به غلظت رسید اجازه دهید تا کمی ولرم شود و خودش را بگیرد نیمی از مواد رویه را روی کیک ریخته و روی آن آجیل های دلخواه را قرار دهید سپس بقیه مواد روی را روی آجیل ریخته تا رویه کیک براق و زیبا شود. کیک آجیلی خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک آجیلی

  1. اگر مواد رویه زیادی غلیظ شود پس از سرد شدن سفت می شود و اگر زیادی رقیق باشد روی کیک نمی چسبد و آجیل ها روی کیک نمی چسبند.
  2. سعی کنید برای چرب کردن از روغن جدا کننده استفاده کنید اگر در دسترس نداشتید از روغن جامد همیشه برای چرب کردن استفاده کنید.
  3. می توانید از قالب کوچکتر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه