طرز تهیه تارت خرما خانگی خوش طعم و مجلسی و شیک با دارچین

طرز تهیه گل در چمن

 

یکی از انواع دسر های خوشمزه و شیک برای پذیرایی از مهمان می باشد که با مواد اولیه مختلف تهیه می شود و حتی برای مراسم عزاداری و مناسبت های مذهبی استفاده می شود. برای تهیه تارت در خانه کار بسیار لذت بخش و آسان است. تارت ها یکی از خانواده های پای ها هستند که برای تهیه آن اول نیاز است که خمیر تارت را تهیه کنید و بعد مواد میانی را تارت داخل آن قرار دهید. تارت خرما همان طور که از اسم آن مشخص می باشد خرما از ارکان اصلی آن است و با طعم دارچین و هل فوق العاده می شود. شما می توانید تارت خرما را در قالب های تک نفره یا قالب بزرگ کف جدا شونده استفاده کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه تارت خرما را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۱۰۰ گرم
پودر قند۴۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه لایه میانی

خرما۱۵۰ گرم
دارچین۱/۴ ق چای خوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
کره۲۰ گرم
آب۱/۳ لیوان

طرز تهیه تارت خرما

مرحله اول آماده سازی مواد

ابتدا خرما ها را بشورید و پوست نازک آن را بگیرید و هسته خرما ها را جدا کنید. خرما های پاک شده را داخل غذاساز بریزید تا له شوند. می توانید با چنگال آن ها را له کنید. خرما ها را کنار بگذارید. مواد مورد استفاده را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید تا هم دمای محیط شوند. آرد را در ظرفی بریزید و بیکینگ پودر را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند سپس مخلوط آرد را دوبار از الک رد کنید و داخل ظرف بریزید.

مرحله دوم: آماده سازی خمیر

در ظرف مناسب کره و پودر قند و وانیل را بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و به یک مواد کرم رنگ تبدیل شوند. همزدن را در حدی ادامه دهید تا مواد سبک شوند. در این مرحله نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها می باشد. تخم مرغ های هم دمای محیط را به مواد اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا ترکیب شوند و از لختگی خارج شوند.  سپس آرد و بیکینگ پودر را در ۳ مرحله به مخلوط اضافه کنید و با لیسک یا دست ورز دهید. دقت کنید اصلا با همزن برقی هم نزنید زیرا خمیر پف خودش را از دست می دهد. سپس خمیر را داخل ظرف بگذارید و روی آن نایلون بکشید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: آماده سازی مواد میانی تارت

در تابه مناسب خرما های له شده یا پوره شده را بریزید و کره را به همراه دارچین و پودر هل اضافه کنید و روی شعله با درجه ملایم قرار دهید تا خرما ها پخته و مواد باهم ترکیب شوند. اجازه دهید تا مزه مواد به خرد هم برود و آب آن کاملا کشیده شود و ترکیب غلیظ و نرمی تهیه بدست بیاید. زیر شعله را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید تا خنک شود. دقت کنید در هنگام پخته شدن خرما ها را هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله چهارم: پخت تارت خرما

فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. بعد از ۱ ساعت استراحت خمیر آن را از یخچال خارج کنید و روی سطح کار بین دو تا نایلون با وردنه باز کنید تا به ضخامت ۱ سانتی متر برسد. سپس با استفاده از قالب گر به ترتیب خمیر را قالب بزنید و خمیر قالب زده را داخل قالب تارت قرار دهید و فرم دهید. همه خمیر های قالب زده را داخل قالب تارت بگذارید و سپس انتهای آن ها را با چنگال سوراخ کنید و از مواد میانی از قبل آماده شده داخل تارت بگذارید. سپس می توانید مقداری از خمیر را نگه دارید و قالب بزنید و روی تارت قرار دهید. سپس قالب را داخل فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا تارت ها پخته شوند و زیر آن ها طلایی شوند. بعد از این مدت تارت خرما شما آماده می باشد. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت تارت خرما

  1. می توانید بین مواد میانی از گردو  و مغزیجات دلخواه خرد شده استفاده کنید.
  2. می توانید از تارت آماده داخل قنادی ها استفاده کنید.
  3. برای راحت جدا شدن پوست خرما ها می توانید خرما ها را به مدت ۵ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید و بعد داخل آب سرد بریزید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه