طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی ساده و خوشمزه و فوری با نشاسته

دستور تهیه دنت توت فرنگی

طرز تهیه دنت توت فرنگی

 

دنت توت فرنگی یکی از دنت های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با نشاسته شیر به راحتی در خانه تهیه کنید. اگر به طعم و مزه توت فرنگی ها علاقه دارید این دسر خوشمزه را حتما تهیه کنید. دنت ها در طعم ها و مزه های مختلفی در بازار وجود دارد که مورد علاقه بیشتر افراد می باشد ولی بچه ها به شدت این دسر را دوست دارند و شما می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن توت فرنگی تازه این دنت خوشمزه را تهیه کنید. دنت ها از ترکیب میوه و شیر پرچرب گاوی تهیه می شوند اما شاید برای شما جالب باشد که دنت در اصل برای کشور فرانسه می باشد ولی در ۲۷ کشور دنیا به اسم فروخته می شود ولی حدود ۴۵ سال در فرانسه قدمت دارد. دنت توت فرنگی برای پذیرایی نیز گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دنت توت فرنگی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دنت توت فرنگی خانگی

  • شیر ۲ پیمانه
  • نشاسته پودری ۲ ق غذا خوری
  • پودر قند ۳ ق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • خامه ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • توت فرنگی ۸ عدد متوسط

طرز تهیه دنت توت فرنگی خوشمزه و فوری با خامه

مرحله اول: آماده سازی

طرز تهیه موس توت فرنگی قالبی

مرحله اول:  بن ماری کردن ژله ها

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و اندازه گیری کنید. توت فرنگی ها را شسته و خرد کنید. می توانید توت فرنگی ها را از ابتدا پوره کنید و یا در انتها میکس کنید. زرده را از سفیده جدا کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

شیر و نشاسته را داخل قابلمه ریخته و با همزن دستی بزنید تا نشاسته داخل شیر باز شود. از نشاسته گل نمی توانید استفاده کنید و از آرد نشاسته باید برای تهیه دنت استفاده کرد، که می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

مرحله سوم: افزودن موادد

در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا خوب مخلوط شود. سپس در ادامه پودر قند را افزوده و مواد را با همزن دستی هم بزنید، سپس زرده و وانیل را اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا زرده داخل دسر پخته نشود و هم بخورد.

مرحله چهارم: تهیه دنت توت فرنگی

در انتها باید توت فرنگی های خرد شده را افزوده و صبر کنید تا کمی مواد غلیظ شود و در آخر خامه صبحانه را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و داخل غذاساز یا میکسر یا به کمک گوشتکوب برقی میکس و پوره کنید. بعد از میکس شدن مجدد داخل قابلمه ریخته و برای ۵ دقیقه دیگر نیز روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید. دنت توت فرنگی حاضر شده است آن را داخل ظرف ریخته و در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دنت توت فرنگی خوشمزه خانگی

  1. دنت بعد از خنک شدن سفت تر می شود.
  2. می توانید برای تزیین از توت فرنگی و مغز بادام استفاده کنید.
  3. میزان پودر قند دلخواه است و اگر دنت شیرین دوست دارید می توانید پودر قند بیشتری بریزید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه