طرز تهیه دمنوش بهار نارنج خشک خانگی مفید و خوش طعم به 3 روش

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج

 

یکی از خوشمزه ترین دمنوش ها می باشد که می توانید به راحتی در منزل آن را تهیه کنید. شما می توانید دمنوش بهار نارنج را با دیگر گیاهان دارویی ترکیب کنید تا عطر و مزه و خواص آن بیشتر شود. می توانید دمنوش ها را داخل قوری بریزید و بعد از صافی رد دهید و یا می توانید به راحتی با فرنچ پرس یا لیوان های دمنوش ساز آن را تهیه کنید و برای شیرین کردن آن می توانید به دلخواه از عسل یا برگ استویا یا نبات استفاده کنیدو. اما بهار نارنج یک دمنوش فوق العاده دلچسب است و طبع گرم و خشک دارد. اما بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که آن را خشک می کنند و برای دمنوش استفاده می کنند و یا از آن عرق و یا شربت و یا حتی مربا تهیه می کنند. اما به دلیل عطر و بوی فوق العاده آن در صعنت عطر سازی نیز بسیار پرکاربرد است. اما برای تهیه دمنوش ها بیشتر به صورت خشک شده استفاده می شود. بهتر است بهار نارنج را داخل شیشه ای با درب محکم در یخچال بگذارید تا عطر و بوی آن حفظ شود. اما بهار نارنج برای پاکسازی کبد مناسب است و برای کنترل فشار خون و تنظیم آن فوق العاده می باشد. اما ترکیب دمنوش بهار نارنج با گیاهان دیگر می تواند به رفع سنک کلیه و کمک به بهبود خواب و تقویت سیستم ایمندی بدن کمک کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمنوش بهار نارنج خشک را با گل محمدی، دارچین، به لیمو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بهار نارنج۱ ق غذا خوری
گل محمدی۱ ق چای خوری
آب۲ لیوان
نباتبه مقدار لازم

طزر تهیه دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آب را داخل قوری یا کتری ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و صبر کنید تا کمی از قل زدن بیفتد. گل محمدی را می توانید به صورت غنچه یا برگ استفاده کنید. بهار نارنج خشک شده را به همراه گل محمدی داخل قوری بریزید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد.

مرحله دوم: تهیه دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

وقتی دمنوش دم کشید. دمنوش را از صافی عبور دهید و داخل لیوان بریزید و با نبات شیرین کنید و گرم بنوشید. نوش جان

دستور تهیه دمنوش بهار نارنج و دارچین

دمنوش بهار نارنج و دارچین

 

مواد لازم برای تهیه دمنوش بهار نارنج و دارچین

بهار نارنج۱ ق غذا خوری
چوب دارچین۱ عدد
عسل۱ ق غذا خوری
آب جوش۲ لیوان

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و دارچین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آب را داخل کتری برقی و یا داخل کتری ریخته و روی گاز بگذارید تا به جوش بیاید. سپس صبر کنید تا کمی از قل زدن بیفتد. داخل قوری مخصوص یا فرنچ پرس بهار نارنج و چوب دارچین را بریزید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا دمنوش دم بکشد و عصاره دارچین خارج شود.

مرحله دوم: تهیه دمنوش بهار نارنج با دارچین

در ادامه چوب دارچین را از قوری خارج کنید و دمنوش را از صافی رد کنید و زمانی که ولرم شد عسل را اضافه کنید و گرم نوش جان کنید.

دستور تهیه دمنوش بهار نارنج و به لیمو

دمنوش بهار نارنج و به لیمو

مواد لازم برای تهیه دمنوش بهار نارنج و به لیمو

بهار نارنج۱ ق غذا خوری
به لیمو۴ عدد
نبات یا برگ استویابه مقدار لازم
آب جوش۲ لیوان

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج و به لیمو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا داخل کتری آب بریزید تا به جوش بیاید. سپس داخل قوری و یا لیوان ریخته و در ادامه به لیمو و بهار نارنج خشک را اضافه کنید و درب لیوان یا قوری را قرار دهید تا دمنوش به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله دوم: تهیه دمنوش بهار نارنج و به لیمو

دمنوش را از صافی رد کنید و داخل لیوان بریزید و با نبات سرو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دمنوش بهار نارنج و به لیمو

  1. می توانید از هر شیرین کننده ای به دلخواه استفاده کنید.
  2. به دلخواه مقدار بهار نارنج را کم و زیاد کنید.
  3. به دلخواه می توانید گیاهان دیگر را به دمنوش اضافه کنید.

همچنین ببینید
همچنین ببینید

از
4
دیدگاه