طرز تهیه اکبر جوجه با شیر لذیذ و خوشمزه با رب انار بدون پوست

دستور پخت اکبر جوجه با شیر

طرز تهیه اکبر جوجه با شیر

 

اکبر جوجه با شیر یکی از روش های تهیه این غذای اصیل و خوشمزه می باشد که فوق العاده لذیذ است و می توانید به این روش بسیار عالی تهیه کنید. اکبر جوجه یکی از غذاهای است که شاید کمتر کسی آن را دوست نداشته باشد. طعم این غذای لذیذ با یک کته زعفرانی فوق العاده است. شما برای تهیه این غذا باید از مرغ بسیار ریز یا ران استفاده کنید. اما شاید برای شما جالب باشد که برای اولین بار در سال ۱۳۳۰ اکبر جوجه در یک قهوه خانه ای بین راهی در گلوگاه کشف شد و به شهرت رسیده است و تبدیل به یکی از منو های اصلی رستورانی ها سنتی شده است. اما اکبر جوجه با شیر فوق العاده جالب است و بوی زهم مرغ را کامل می گیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه اکبر جوجه با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اکبر جوجه با شیر مجلسی و ساده

  • جوجه ۱ عدد
  • آب ۲ پیمانه + ۱.۵ پیمانه
  • شیر ۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنی
  • کره ۱۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه سس اکبر جوجه

  • رب انار ۱/۲ پیمانه شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • گردو خرد شده ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه اکبر جوجه با شیر

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا یک جوجه با وزن بسیار پایین حدود ۱ کیلوگرمی را از وسط به دو نیم کنید. اصلا نباید از مرغ درشت برای تهیه این غذا استفاده کنید. جوجه را خوب بشورید و بهتر است پوست روی آن را نگیرید. سپس با دستمال مخصوص آشپزی آن را خشک کنید.

مرحله دوم: پخت اکبر جوجه با شیر و آب

در ادامه جوجه های نصف شده را به همراه ۲ پیمانه آب و شیر و نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا کاملا پخته شود. سپس از قابلمه خارج کنید و داخل یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و در هنگام سرخ شدن روغن نپرد.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه داخل یک تابه گود کمی روغن سرخ کردنی ریخته و هر دو طرف جوجه را خوب سرخ کنید تا طلایی شود. سپس زیر گاز را خاموش کنید و بعد کره و ۱.۵ پیمانه آب را اضافه کنید و حرارت را روشن کنید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه سس مخصوص اکبر جوجه

در ادامه داخل یک تابه رب انار و نمک و شکر و گردو خرد شده اضافه کنید و باهم مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. وقتی تابه جوجه ها قهوه ای شد یعنی اکبر جوجه با شیر آماده شده است و در کنار پلو زعفرانی و سس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اکبر جوجه با شیر ساده و خوشمزه

  1. از رب انار رقیق استفاده کنید.
  2. می توانید بنا به ذائقه خود از میزان شکر را کم و زیاد کنید.
  3. شیر کاملا بوی مرغ را خواهد گرفت و جز نمک و فلفل سیاه نیاز به ادویه خاصی نیست.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه