طرز تهیه سوپ گل کلم رژیمی، خوشمزه و مجلسی بدون شیر و خامه

سوپ گل کلم

سوپ یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید برای مهمانی ها این سوپ خوشمزه با گل کلم تهیه کنید. این سوپ طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید با مرغ و بدون مرغ تهیه کنید، این سوپ طعم و مزه بسیار خوبی دارد و با افرودن کمی شیر و خامه می توانید یک سوپ بی نظیر تهیه کنید. گل کلم ارزش غذایی بالایی دارد و شما می توانید یک سوپ مقوی و پر از ویتامین و انواع پروتئین ها تهیه کنید. گل کلم یک منبع خوب از انواع ویتامین C و فولات و ویتامین K می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه سوپ گل کلم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گل کلم۱ عدد
روغن زیتون۳  ق غذا خوری
آرد سفید۱  ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رزماری۱ شاخه
آب مرغ۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ گل کلم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گل را خرد کنید و حسابی بشورید، برای شستن گل کلم باید آن را چندین بار داخل آب سرد بریزید و آبکشی کنید و بعد داخل سینی فر یا توستر خود گل کلم های خشک شده را بریزید و پیاز و سیر را پوست بگیرید و خرد کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه باید کمی نمک و فلفل سیاه به همراه رزماری تازه و روغن زیتون روی گل کلم ها بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و بعد داخل قابلمه بریزید و آب مرغ یا عصاره مرغ حل شده در آب گرم را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سوپ گل کلم

در ادامه باید به کمک گوشت کوب یا مخلوط کن مواد را میکس کنید تا پوره و له شود، سپس آرد را داخل یک تابه جداگانه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد به مواد پوره شده اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا چند قل بزندو از روی حرارت بردارید و روی آن کمی پیازچه خرد شده یا روغن زیتون بریزید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ گل کلم

  1. این سوپ رژیمی می باشد و نیازی به تفت دادن مواد نیست ولی اگر فر ندارید می توانید با کمی کره مواد را تفت دهید تا گل کلم پخته شود.
  2. به دلخواه می توانید کمی مرغ را نیز آبپز کنید و به مواد سوپ اضافه کنید.
  3. می توانید بجای رزماری از سبزی های خشک معطر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه