خواص و مضرات ترب سیاه ، 20 خاصیت ترب سیاه برای سلامتی بدن

خواص ترب سیاه

خواص ترب سیاه , عوارض و مضرات ترب سیاه , خاصیت ها و زیان های ترب سیاه , o hw jvf sdhi

خواص و مضرات ترب سیاه

ترب سیاه از خانواده تربچه می باشد که با نام های مختلف نظیر تربچه اسپانیایی در کشورهای مختلف جهان شناخته می شود ، این گیاه بیشتر در اروپا و آسیا کشت می شود. ترب سیاه دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرماخوردگی موثر است.

ترب سیاه گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص ترب سیاه را برایتان در دسته بندی خواص مواد غذایی جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت پارسی دی همراه باشید.

خواص ترب سیاه

کاهش استرس و درمان افسردگی

پتاسیم و منیزیم موجود در ترب سیاه باعث افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی می شود که این امر باعث کاهش استرس و درمان افسردگی می شود.

هضم آسان غذا و سم زدایی معده

ترب سیاه برای سم زدایی معده موثر است چرا که دارای آنتی اکسیدان فراوان بوده و به هضم غذا کمک می کند. اگر می خواهید نفخ را کاهش دهید از ترب سیاه استفاده کنید.

سلامت و پاکسازی پوست

ترب سیاه دارای ویتامین ب فراوان می باشد ، همچنین در ترب سیاه روی و فسفر به وفور یافت می شود که این امر باعث سم زدایی قوی خون می شود. اگر می خواهید خون بدن خود را پاکسازی کنید و پوست صورت روشن و سالمی داشته باشید ترب سیاه میل کنید.

درمان بیماری اسکوربوت

بیماری اسکوربوت به دلیل کمبود ویتامین سی رخ می دهد ، ترب سیاه دارای مقادیر زیاد ویتامین سی می باشد که برای درمان این بیماری موثر است.

رژیم لاغری و کاهش وزن

ترب سیاه یکی از سبزیجات کم کالری می باشد که دارای فیبر بالا بوده ، این امر باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

درمان چین و چروک پوست

ترب سیاه دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که باعث می شود تا چین و چروک پوست شما کم شود. این امر به خاطر ویتامین سی موجود در ترب سیاه می باشد. اگر آب ترب سیاه را به صورت منظم میل کنید رادیکال های آزاد موجود در پوست از بین می رود.

درمان بیماری گریوز

بیماری گریوز یک بیماری خود ایمنی می باشد که بر اثر فعالیت بیش از حد غده تیروئید در بدن ایجاد می شود. ترب سیاه به دلیل مقادیر زیاد گوگرد باعث می شود تا این بیماری درمان شود.

رفع لک و جای جوش

ترب سیاه دارای آب فراوان می باشد که شما با نوشیدن آب ترب سیاه می توانید لک و جای جوش صورت را درمان کنید.

خواص ضد سرطانی

ترب سیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی فراوانی که دارد باعث کاهش انواع سرطان ها می شود.

درمان یبوست

فیبر موجود در ترب سیاه باعث بهبود حرکات روده می شود و به درمان یبوست کمک می کند.

کاهش ریزش موهای سر

نوشیدن آب ترب سیاه باعث می شود تا ریشه مو تقویت شده و منجر به بهبود گردش خون در سر می شود. اگر می خواهید ریزش مو را درمان کنید از آب ترب سیاه استفاده کنید.

سلامت قلب

ترب سیاه باعث کاهش فشار خون شده و کلسترول بالای خون را کاهش می دهد ، این امر باعث سلامت قلب شده و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرماخوردگی

ترب سیاه دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد ، همچنین ویتامین سی در ترب سیاه به مقادیر زیادی یافت می شود. اگر ترب سیاه مصرف کنید از سرماخوردگی و بیماری های مختلف نظیر آنفولانزا در امان خواهید بود.

درمان شوره سر

آب ترب سیاه باعث درمان موهای خشک و آسیب دیده می شود. اگر می خواهید شوره سر را درمان کنید بهتر است از ترب سیاه استفاده کنید.

کاهش کلسترول خون

ترب سیاه باعث بهبود جریان خون شده و متابولیسم چربی در بدن را زیاد می کند که این امر باعث کاهش کلسترول موجود در بدن می شود.

تنظیم سطح قند خون

ترب سیاه دارای کربوهیدرات می باشد که باعث تنظیم سطح قند خون می شود.

دفع راحت تر سنگ کلیه

ترب سیاه دارای خاصیت دیورتیک بوده که باعث افزایش ادرار می شود و برای دفع سنگ کلیه مفید می باشد.

کاهش فشار خون

پتاسیم موجود در ترب سیاه باعث کاهش فشار خون شده و سطح فشار خون را تنظیم می کند.

درمان کبد چرب

ترب سیاه دارای مقادیر زیادی از ویتامین ب ۱ می باشد ، کلسیم و منیزیم نیز در ترب سیاه وجود دارد که برای سم زدایی از کبد و درمان کبد چرب موثر است. اگر می خواهید سنگ کیسه صفرا را درمان کنید از ترب سیاه استفاده کنید.

مضرات ترب سیاه

انسداد کیسه صفرا

اگر ترب سیاه را به مقدار زیاد مصرف کنید باعث تشدید و گرفتگی در افراد مبتلا به انسداد کیسه صفرا می شود.


  • مسیح نظامزاده ۱ ماه پیش

    درمورد ترب سیاه و روش مصرف لطفا راهنمایی کنید. متشکرگ

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ ماه پیش

      سلام می توانید به صورت خام یا پخته مصرف کنید

      پاسخ