طرز تهیه پاریس برست فرانسوی اصل با خامه قنادی + عکس

طرز تهیه پاریس برست

 

شیرینی ها و نان های فرانسوی جزء دسته های بسیار محبوب هستند که شما می توانید با طعم و مزه عالی در خانه تهیه کنید. شیرینی های فرانسوی بسیار معروف هستند و پاریس برست یکی از آن ها می باشد که شبیه به نان خامه ای خودمان می باشد و به شکل دایره ای تو خالی در سایز بزرگ یا تک نفره تهیه می شود و شما می توانید با انواع کرم ها و خامه و میوه آن را تزیین کنید. پاریس برست در واقع نام یک مسابقه دوچرخه سواری در سال ۱۸۹۱ است و برنده باید بین شهر پاریس تا برست را یکسره رکاب بزند و و در سال ۱۹۱۰ سر آشپزی به نام louis durand در خواست کرد برای این مسابقه یک دسر ابدام کنند که و آن نیز پاریس برست را ابداع کرده و از گذشته تا به الان این شیرینی بسیار پر طرفدار است و راز و رمز آن هرگز فاش نشده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاریس برست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱۱۵ گرم معادل ۱ پیمانه سرصاف
آب۲۰۰ میلى لیتر معادل ۱ پیمانه و ۱/۴ پیمانه
کره۵۰ گرم
وانیل١/۴ ق چای خوری
تخم مرغ۳ عدد
بیکینگ پودر۱/۴ ق چای خوری
خامه ى فرم گرفته۳۵۰ گرم یا هر نوع کرم یا کارامل به دلخواه
شکر۱ ق چای خوری
پرک بادام۱ ق غذا خوری

طرز تهیه پاریس برست

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا آرد را الک کنید، آب ،شکر و کره را باهم داخل قابلمه ریخته و صبر  کنید تا بجوشد و کره ذوب شود و وقتی جوش آمد آرد را به یکباره اضافه کرده و هم بزنید و این خمیر را به مدت ۳ دقیقه با حرارت بسیار کم بپزید که به اصطلاح عمل داغ زدن می گویند.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

خمیر را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود. سپس خمیر را داخل کاسه ى همزن قرار داده و با دور کم همزده و تخم مرغ ها را یکى یکى اضافه کنید و تا یک تخم مرغ کامل به خورد خمیر نرفته، تخم مرغ بعدى را اضافه نکنید. وانیل و بیکینگ پودر را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه پاریس برست

پس از آماده شدن خمیر، آن را داخل قیف با سر ماسوره ى ستاره یا ساده ریخته و بدون فاصله داخل سینى فر که کاغذ روغنى انداخته ایم ،به شکل دایره ی تو خالی بریزید و بادام پرک روی خمیر پاشیده و در فر داغ که از قبل با بالاترین دماى فر ،که ٢۵٠ درجه است گرم کردید قرار دهید و دما را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید و ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زمان دهید تا طلایی و کاملا مغز پخت شوند. پس از پخت و خنک شدن،نان را افقی برش زده و خامه را توسط ماسوره ى ستاره ،روی لایه ی برش خورده ی نان ریخته و لایه ی بالایی را روی خامه قرار دهید از توت فرنگی یا پودر پسته یا انواع مغزها و کرمها هم در تزیین پاریس برست می توانید استفاده کنید. می توانید پاریس برست تکنفره هم درست کنید. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت پاریس برست

  1. خمیر این نان مانند نان خامه ای باید چسبنده باشد و کمی سفت باشد.
  2. بهتر زمان دهید تا خمیر خنک شود و بعد تخم مرغ را اضافه کنید.
  3. می توانید بجای خامه از کرمفیل نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پاریس برست فرانسوی اصل با خامه قنادی + عکس
5 (100%) 1 votes

  • حسینی ۹ ماه پیش

    سلام چرا پاریس برست من بعد از پخت پفش خوابید و داخلش خمیر بود؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      دمای فر زیاد بوده

      پاسخ
  • حسینی ۹ ماه پیش

    سلام چرا پاریس برست من بعد از پخت پفش خوابید و داخلش خمیر بود؟????

    پاسخ