طرز تهیه دسر مخملی فرانسوی شیک و ساده بدون دستگاه ویژه ولنتاین

طرز تهیه دسر مخملی

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی بدون داشتن دستگاه مخمل پاش در منزل تهیه کنید. شما می توانید این دسر مخملی را برای ولنتاین یا تولدها تهیه کنید. اما یکی از بهترین قالب برای دسرها مخملی قالب سیلیکونی سه بعدی می باشد. این دسر با کمترین امکانات در منزل تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده دارد. اگر دوست دارید یک دسر فوق العاده بدون داشتن دستگاه خاصی تهیه کنید پیشنهاد ما دسر مخملی می باشد. این دسر بسیار جذاب است را می توانید با طعم های مختلف تهیه کنید و به دلخواه تزئین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر مخملی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ژله آلبالو۱ بسته
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
بستنی وانیلی۳ الی ۴ ق غذا خوری
شربت آلبالو۱/۲ پیمانه
حامه صبحانه۵ ق غذا خوری
پودر لبو۲ ق غذ اخوری یا رنگ خوراکی
بیسیکویت پتی پور۱ بسته
آب سرد۱/۲ پیمانه و ۲ پیمانه
شکر یا استویابه مقدار لازم

طرز تهیه دسر مخملی ساده و خوشمزه بدون دستگاه

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا ۱/۲ پیمانه آب سرد را داخل یک کاسه بریزید و ژلاتین روی آن بپاشید و هم بزنید. حالا کاسه را برای ۵ دقیقه کنار بگذارید تا اسفنجی شود سپس باید ژلاتین را بن ماری کنید. برای این کار کاسه ژلاتین را روی حرارت کتری قرار دهید تا ذارات ژله ذوب شود. می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه ژله

در ادامه ۱ پیمانه آب جوش را داخل کاسه ریخته و ژله آلبالو را اضافه کنید و هم بزنید. ژله را بن ماری کنید تا ذارات ژله شفاف شود. ژله آلبالو را کنار بگذارید تا خنک شود. در ادامه ۲.۵ پیمانه آب سرد یا آب شیر را داخل مخلوط کن بریزید و شربت آلبالو را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه ژلاتین و خامه صبحانه و ژله و بستنی را اضافه کنید. حالا درب مخلوط کن را هم بزنید. دستگاه را روشن کنید تا خوب مخلوط شوند. حالا میزان شیرینی دسر را تست کنید و اگر نیاز بود به دلخواه کمی عسل یا استوایا استفاده کنید و شیرینی دسر را با ذائقه خود تنظیم کنید. دسر را داخل قالب مورد نظر را ریخته و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: مخملی کردن دسر بدون دستگاه و ابزار

در ادامه دور تا دور دسر را از قالب جدا کنید و دسر را روی دیس مورد نظر برگردانید. بیسکویت را داخل غذاساز ریخته و یا در نایلون بریزید و حسابی خرد کنید تا حالت پودری داشته باشد. بیسکویت پودری را داخل کاسه ریخته و پودر لبو را اضافه کنید و به دلخواه کمی آب یا گلاب اسپری کنید تا رنگ لبو باز شود و هم بزنید تا مواد رنگی شود. حالا بیسکویت را روی سینی فر قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید مجدد حالت پودر و خشک داشته باشد. حالا با کمک یک الک ریز پودر را روی دسر به آرامی بریزید. به همین راحتی نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت دسر مخلمی بدون ابزار ویژه ولنتاین

  1. از رنگ ژله ای استفاده کنید ولی پودر لبو خواص بیشتری دارد.
  2. زمانی که در فر قرار دادید باید مواد را مداوم هم بزنید تا رطوبت اضافه آن کاملا گرفته شود.
  3. افزودن بستنی دلخواه است.
  4. می توانید در رنگ های مخلتف این دسر را تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه

  • Parsiamolmaa@gmail.com ۲ سال پیش

    چ عالی ممنون از رسپی ها خوبتون

    پاسخ