طرز تهیه کیک مخملی قرمز ولنتاین ساده و راحت بدون فر در قابلمه

طرز تهیه کیک مخملی ولنتاین

 

کیک مخملی ولنتاین یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه کیک ولنتاین می باشد که شما می توانید خیلی راحت و خوشمزه با خامه قنادی این کیک را بدون نیاز به فر و همزن برقی تهیه کنید و خامه کشی کنید و یا حتی می توانید به صورت ساده کیک را پودر کنید و روی کیک بریزید و با یک تاپر مخصوص ولنتاین تزیین کنید و این روز عشق را به همراه همسر و خانواده خود جشن بگیرید. کیک مخملی ولنتاین یکی از بهترین گزینه ها برای یک دورهمی دو نفره و عاشقانه می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک مخملی ولنتاین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مخملی ولنتاین

تخم مرغ۴ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه سر خالی
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
آب ولرم۱/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
آرد۱ پیمانه و ۱/۲ پیمانه
رنگ خوراکی قرمزچند قطره
خامه قنادی۵۰۰ گرم

طرز تهیه کیک مخملی ولنتاین با خامه قنادی بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید یک قابلمه ۱۸ سانتی را با کره چرب کنید و داخل یخچال قرار دهید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود، همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. اگر می خواهید از خامه قنادی استفاده کنید آن را از فریزر خارج کنید تا نیمه یخی شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن شکر و وانیل را اضافه کنید و با دور همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد بین هم زدن دورگیری کنید تا مواد حجیم شود. در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید نیمی از آرد  به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید روغن مایع و آب ولرم را اضافه کنید و با افزودن هر کدام با در حد مخلوط شدن هم بزنید و در انتها باید نیمی دیگر آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید، در این مرحله باید چند قطره رنگ خوراکی قرمز بزنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. کف قابلمه مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل آن بریزید و چند بار به سطح بکوبید.

مرحله چهارم: پخت کیک

در ادامه باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود، در همین حین باید خامه را بزنید تا فرم بگیرد. بعد کیک را برش بزنید و روی لایه کیک را با شیر مرطوب کنید، یک لایه نازک برش بزنید و خرد کنید و برای روی کیک جدا قرار دهید و بعد یک لایه خامه و موز و گردو روی لایه اول کیک قرار دهید و بعد لایه دیگر را روی خامه قرار دهید و کیک را یک خامه کشی ساده کنید و روی کیک را با کیک قرمز خرد شده تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک مخملی ولنتاین خوشمزه و ساده به شکل گرد

  1. می توانید کیک را خامه کشی نکنید و به صورت ساده سرو کنید.
  2. رنگ خوراکی را کمی پر رنگ بریزید زیرا در زمان پخت رنگ آن روشن می شود.
  3. می توانید کیک را در فر به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا پخته شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه