طرز تهیه پچ پچ شکلاتی با اندازه لیوان نرم و راحت با فر، توستر و سولاردم

پچ پچ شکلاتی

 

شیرینی ها و کیک ها برای میان وعده گزینه بسیار خوبی هستند بخصوص پچ پچ شکلاتی که فوق العاده خوشمزه و نرم است و تهیه آن در خانه کار بسیار ساده ی است و شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی آن را در خانه تهیه کنید برای راحتی شما همه مواد هم به پیمانه و هم به گرم گفته شده است که بتوانید به سادگی اندازه گیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پچ پچ شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

 

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
شکر۲ ق سوپ خوری معادل ۲۳ گرم
خمیر مایه فوری۱۰ گرم معادل ۱ ق سوپ خوری
کره یا مارگارین۶۰ گرم معادل ۳ ق سوپ خوری
شیر۷۵ گرم معادل ۱/۳ لیوان
نمک۴ گرم معادل ۱/۲ ق چای خوری
وانیلکمی
آرد نول۲۳۰ گرم معادل ۲ پیمانه
شکلات صبحانهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک شکلاتی

 

طرز تهیه پچ پچ شکلاتی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

در تهیه این خمیر از مایه خمیر فوری استفاده شده است که مستقیم با مواد مخلوط می شود ولی اگر ندارید می توانید ابتدا با شیر و کمی شکر عمل بیاورید و بعد با مواد مخلوط کنید ولی اگر دارید همه مواد را به غیر از کره و شکلات و آرد داخل یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید و بعد کم کم ارد را اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

وقتی خمیر جمع شد باید کره را اضافه کنید و حالا چه با دست چه دستگاه باید خمیر را برای ۱۵ دقیقه حسابی ورز دهید تا کاملا نرم و لطیف شود و بعد خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

بعد از ۱ ساعت خمیر را روی سطح آرد پاشی شده باز کنید و به شکل مستطیل خمیر را در بیاورید و روی آن را شکلات صبحانه دلخواه خود را بزنید و خمیر را ابتدا از سمت راست به وسط تا بزنید و بعد سمت چپ را بیاورید و کمی وردنه بکشید و به شکل مثلث برش بزنید و رول کنید.

مرحله چهارم: پخت پچ پچ شکلاتی

در ادامه باید پچ پچ شکلاتی را داخل سینی فر قرار دهید و روی آن را بپوشانید و در دمای محیط برای ۱ ساعت زمان دهید تا استراحت کند و بعد روی خمیر را رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه فر گازی بگذارید تا پخته شود و در انتها گریل را روشن کنید و بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک هویج

 

فوت و فن های دستور پخت پچ پچ شکلاتی

  1. برای رومال از ترکیب زده و یک ق شیر استفاده کنید.
  2. به جای کره می توانید ۶۰ گرم روغن مایع حدود ۱/۴ پیمانه بریزید.
  3. استراحت های خمیر را حتما رعایت کنید تا نتیجه خوب باشد . استراحت اول را توی یخچال دهید تا تخمیر به آهستگی اتفاق بیوفتدو توی استراحت دوم خمیر پف می‌کند و ۲ برابر می شود.
  4. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۷۰ و به مدت ۱۵ دقیقه و حرارت از بالا و پایین باشد.
  5. برای توستر و سولاردم دما را روی ۱۵۰ به مدت ۱۵ دقیقه حرارت از پایین فر باشد و در انتها گریل را روشن کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کیک اسفنجی

 

از
3
دیدگاه