طرز تهیه حلوا کشی عربی مخصوص و مجلسی با طعم سوهان

طرز تهیه حلوا کشی عربی

 

حلوا میان وعده است که می تواند در هر زمانی که به تنهایی یا با نان و چای و قهوه این حلوا می توانید میل کنید و طعم شیرینی دارد و دارای بافت ها و طعم های مختلف است و این بستگی به موادی که در آن استفاده شده است مثل انواع آرد های و شکلات و زعفران را می توانید در آن استفاده کنید. اما حلوا های بسیار مختلفی در ایران وجود دارد که حلوا زعفرانی با آرد گندم یکی از محبوب ترین حلوا ها می باشد طعم و مزه عالی دارد و در بیشتر شهر ها با یک رسپی ثابت تهیه می شود و برای مراسم ختم و نذری می توانید حلوا ها را تهیه کنید. اما حلوا عربی بسیار کشدار و خوشمزه است و شما می توانید به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا کشی عربی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای شربت

شکر۲.۵ لیوان
آب۳ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
گلاب۱/۲ لیوان
عرق یا عصاره هلبه مقدار لازم

مواد لازم برای حلوا

آرد سفید۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ لیوان
شیر خشک قنادی۱ لیوان
روغن ترکیبی از روغن مایع و نیمه جامد۱ لیوان

 

همچنین ببینید: تزیین حلوا با خلال دندان و ماسوره و چاقو

 

طرز تهیه حلوا کشی عربی

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت این حلوا را تهیه کنید، برای این کار آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا کمی شکر حل شود و بعد قابمله را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که دانه های شکر کاملا حل شود و بعد مقداری زعفران دم کرده و بعد گلاب و عصاره هل را اضافه کنید و بعد از این که چند تا قل خورد از روی حررات بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه باید آرد را تفت دهید برای این کار آرد سفید را الک کنید و داخل تابه بریزید و برای ۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا کمی رنگ حلوا طلایی رنگ شود و بعد نشاسته ذرت را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید و در انتها شیرخشک را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

مرحله سوم: افزودن روغن

در ادامه نوبت اضافه کردن روغن می باشد و پس روغن را کم کم به مواد اضافه کنیدو قابلمه را مجدد روی حرارت قرا ردهید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و حلوا به رنگ دلخواه در بیارید و بعد نوبت اضافه کردن شربت می باشد.

مرحله چهارم: تهیه حلوا کشی عربی

شربت را باید کم کم اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید شاید ابتدا افزون شربت حلوا دون دون شود که این به دلیل استفاده از شیر خشک است و بعد در انتها باید گوشتکوب برقی یا مواد را داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا میکس شود و دونه های حلوا باز شود و بعد می توانید مجدد روی حرارت قرار دهید تا آب اضافه تبخیر شود. به همین راحتی حلوا عربی شما آماده شده است. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا با شیره انگور و زعفران مجلسی 

 

فوت و فن های دستور پخت حلوا کشی عربی

  1. اگر گوشت کوب برقی داشتید حتما بزنید تا کش دار شود.
  2. بهتره از مخلوط روغن مایع با نیمه جامد یا روغن مایع با کره استفاده کنید.
  3. می توانید از هل کوبیده شده یا عرق هل برای تهیه شربت استافده کنید.
  4. شیرخشک قنادی را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا مجلسی زعفرانی و قالبی 

 

 

از
5
دیدگاه

  • Sufiya ۹ ماه پیش

    آردسفید هنون آردبرنجه یااردسیرینی پزی

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۸ ماه پیش

      ارد سفید یا گندم

      پاسخ