طرز تهیه شیرینی عسلی خانگی با کره خیلی خوشمزه و ساده برای نوروز

طرز تهیه شیرینی عسلی

 

شیرینی های نوروزی دستور تهیه بسیار آسانی دارد و شما می توانید حیلی راحت این شیرینی را تهیه کنید زیرا بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد و به اصطلاح در دهان آب می شود و شما می توانید این شیرینی عسلی خوشمزه را به عنوان میان وعده تهیه کنید و در کنار شیرینی های نوروزی خود تهیه و لذت ببرید. شما می توانید به دلخواه روی شیرینی را کمی رومال زعفران و پودر پسته بزنید یا به صورت ساده سرو کنید. انواع قالب ها برای تهیه این شیرینی مناسب است و شما می توانید با کمک یک لیوان اندازه گیری یا ترازو مواد را اندازه گیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی عسلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر گرم۷۰ گرم (۱/۴ پیمانه + ۲ ق سوپ خوری)
شکر۱۴۰ گرم (۳/۴ پیمانه)
تخم مرغ۱ عدد
کره۸۰ گرم
عسل۱ ق سوپ خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
آرد۴۰۰ گرم (۳ پیمانه)
بیکینگ پودر۱ ق سوپ خوری

طرز تهیه شیرینی عسلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. شیر نباید خیلی داغ باشد و در حدی باشد که دست را داخل آن بزنید گرما را احساس کنید، شیر را به همراه شکر مخلوط کنید و کنار قرار دهید.  کره نرم شده را به همراه تخم مرغ و وانیل داخل یک کاسه بریزید و بعد عسل را اضافه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کرردن مواد

در ادامه باید مواد را هم بزنید تا یکدست شود، می توانید از همزن دستی یا برقی استفاده کنید و مواد را هم بزنید و یا می توانید از همزن برقی استفاده کنید. در ادامه باید مخلوط شیر و شکر را اضافه کنید و محدد با همزن دستی بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و سه بار الک کنید تا یکدست شود و بعد طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و بعد با نوک انگشت آرد را به خورد مواد بدهید و حتما باید آرد را کم کم اضافه کنید زیرا آب خور آرد ها باهم متفاوت است و بعد خمیر را به مدت ۱ ساعت در نایلون قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی عسلی

در ادامه خمیر را از یخچال خارج کنید و بین دو نایلون باز کنید و با کاتر دلخواه خود شیرینی ها را کاتر بزنید و داخل سینی فر قرار دهید و به دلخواه کمی زرده و خامه را بزنید و روی شیرینی ها را رومال کنید و با چنگال طرح بزنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای  ۱۷۰ درجه زمان دهید تا شیرینی پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی عسلی

  1. استراحت خمیر باید بین نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال باشد.
  2. تا دو هفته این شیرینی در یخچال ماندگاری دارد و برای طولانی مدت در فریزر می توانید این شیرینی را نگهداری کنید.
  3. قطر خمیر باید ۲ سانت باشد.
  4. شیرینی ها را با فاصله از هم قرار دهید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی عسلی خانگی با کره خیلی خوشمزه و ساده برای نوروز
2.5 (50%) 4 votes