طرز تهیه کلوچه پنیری ساده و خوشمزه با فر و بدون فر در خانه

طرز تهیه کلوچه پنیری

 

یکی از خوشمزه ترین کلوچه ها همین کلوچه پنیری می باشد که شما می توانید به راحتی این کلوچه خوشمزه را در خانه تهیه کنید. شما می توانید این کلوچه را همان طور که مشخص است با فر و بدون فر در خانه با کمک یک تابه معمولی یا رژیمی تهیه کنید. این کلوچه بر پایه کره است ولی اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین نیز استفاده کنید و یک کلوچه خوشمزه برای پذیرایی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کلوچه پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پنیر ماسکار پونه۱۱۵ گرم
کره به دمای محیط رسیده۱۱۵ گرم
شکر دانه ریز۱۸۰ گرم (یه پیمانه سرخالی)
تخم مرغ کوچک۱ عدد
وانیل۱/۸ ق چای خوری
نمک ۱/۸ ق چای خوری
آرد۲۲۰ گرم (حدود دو پیمانه سرخالی)
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کلوچه پنیری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا دمای محیط شوند. کره نرم شده در دمای محیط را به همراه پنیر خامه ای کم نمک که بهتر است از پنیر های ماسکارپونه استفاده کنید با همزن برقی برای ۱ دقیقه بزنید تا از خامی خارج شد.

مرحله دوم: افزودن شکر

در ادامه باید شکر را که از قبل آسیاب کردید به مواد اضافه کنید و برای ۳ الی ۴ دقیقه با همزن برقی بزنید تا مواد کرمی رنگ و روشن شود، دقت کنید باید در طول همزدن دورگیری کنید تا همه کره و پنیر با شکر به خوبی مخلوط شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کلوچه پنیری

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه کنید و در ۲ دقیقه بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود. آرد و نمک و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا یکدست و سبک شود و با لیسک مواد را مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر حالت چسبنده دارد و باید برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کلوچه پنیری با فر و بدون فر

در ادامه باید از مواد گلوله های ۴۰ گرمی جدا کنید و داخل آرد بزنید و در سینی فر از قبل چرب شده با کاغذ روغنی یا تابه با فاصله از هم قرار دهید و در صورت دلخواه می توانید کنجد یا خرفه بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا کلوچه پنیری پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید داخل تابه قرار دهید و روی درب تابه دمکنی قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا جایی که زیر کلوچه پنیری کمی تغییر رنگ دهد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کلوچه پنیری

  1. همین که کف کلوچه ها رنگ بگیرد کافی می باشد و اگر زمان بیشتری دهید خشک می شود.
  2. وقتی خنک شد از سینی جدا کنید و در صورت تمایل کمی پودر قند الک کنید.
  3. در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
  4. تخم مرغ حتما کوچک باشد.
  5. کلوچه ها حین پخت ترک ریز می خورند.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه