طرز تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه (بدون فر) ترد و خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

دستور پخت کلوچه خرمایی در قابلمه

کلوچه خرمایی در قابلمه

 

کلوچه خرمایی در قابلمه یکی از کلوچه های بسیار خوشمزه و راحت که می توانید به راحتی بدون فر در قابلمه یا ماهیتابه تهیه کنید. این شیرینی بسیار خوشمزه و محبوب بین ما ایرانی ها می باشد که روش پخت بسیار آسانی دارد شما می توانید برای تهیه این کلوچه از شیره خرما استفاده کنید و یا از خرما پوره شده که هر دو بسیار خوشمزه و مقوی است. این کلوچه خوشمزه اصلا نیازی به همزن نیز ندارد. این رسپی فوق العاده نرم و لطیف است و به اصطلاح در دهان آب می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه بدون همزن و خمیرمایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه

  • روغن جامد ۱/۲ لیوان
  • شیره خرما ۱/۳ لیوان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۲ الی ۲.۵ لیوان
  • پودر هل ۱ ق چا یخوری
  • گلاب ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه بدون خمیرمایه با شیره خرما

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد سفید را از قبل چند بار الک کنید و کنار قرار دهید. یک تباه برداشته و ریو شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید روغن را به همراه تخم مرغ و گلاب و پودر هل خوب با همزن دستی یا چنگال بزنید تا مواد یکدست شوند و یا از همزن برقی استفاده کنید تا مواد یکدست شده و بعد شیره خرما را اضافه کنید و مخلوط کنید. بهتر است از شیره خرما ارگانیک استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

حالا باید کم کم آرد را اضافه کنید تا وسط کاسه شکل بگیرید و کمی با دست ورز دهید تا جمع شود. خمیر این کلوچه باید کاملا نرم و لطیف باشد به طوری که زمانی که در دست گرد می کنید نباید ترک بخورد. کف تابه یا قابلمه را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید. دقت کنید مقدار آرد تقریبی است و شاید کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود.

مرحله چهارم: پخت کلوچه خرمایی در قابلمه

در ادامه باید از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و در دست گرد کنید و حالا با کمک یک مهر روی آن طرح ایجاد کنید و یا می توانید با انتهای ماسوره روی آن طرح بزنید و با فاصله از هم داخل تابه قرار دهید و واشر داخل تابه را بردارید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا کلوچه خرمایی در قابلمه پخته شوند. سپس صبر کنید تا خنک شود و بعد از روی کاغذ روغنی بردارید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کلوچه خرمایی در قابلمه با شیره خرما بدون خمیرمایه و استراحت

  1. به دلخواه می توانید ۲ ق غذا خوری شکر به مواد اضافه کنید.
  2. شعله را زیاد نکنید زیرا کلوچه خوب پخته نمی شوند و خام باقی می مانند.
  3. می توانید بجای شیره خرما از شیر انگور ولی به میزان کمتری استفاده کنید و یا از خرما پوره شده و له شده برای بین خمیر استفاده کنید.
  4. می توانید بجای روغن از کره نرم شده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه