طرز تهیه لاته خانگی با فرنچ پرس و موکاپات حرفه ای و خوشمزه به روش کافی شاپی

دستور تهیه لاته

طرز تهیه لاته

 

لاته یکی از نوشیدنی ها بسیار خوشمزه و کافی شاپی می باشد که شما می توانید بدون دستگاه اسپرسو ساز در خانه تهیه کنید. لاته از ترکیب شیر و قهوه و فوم شیر تهیه می شود و با کمک شیر فوم گیری شده روی آن شکل می زنند که به آن لاته آرت گفته می شود که این کار نیازمند تمرین و تکرار می باشد و یا شما باید دوره های و آموزش های لازم برای طرح دادن روی لاته را انجام دهید. قهوه لاته ابتدا به عنوان یک نوشیدنی برای صبحانه سرو می شد و بعد ها تبدیل به یک نوشیدنی محبوب شد و این جریان حدود ۳۰۰ سال پیش در قرن ۱ اتفاق افتاد و آمریکایی ها اعتقاد دارند که این نوشیدنی برای این کشور می باشد. امروزه طعم های جدیدی از لاته را می توانید در کافی شاپ مشاهده کنید آن ها با افزودن انواع طعم دهنده یک لاته جدید تهیه می کنند. شاید فکر کنید تهیه لاته در خانه کار سختی می باشد ولی شما با داشتن یک فرنچ پرس و موکاپات و یا حتی قهوه فوری می توانید به راحتی این نوشیدنی محبوب را در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لاته با فرنچ پرس و موکاپات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لاته با فرنچ پرس و موکاپات

  • شیر پرچرب ۱ پیمانه
  • قهوه ۱ شات

طرز تهیه لاته خوشمزه و حرفه به روش کافی شاپی

مرحله اول: تهیه قهوه در موکاپات

ابتد باید حدود ۱ شات ۶۰ سی سی قهوه دم کرده تهیه کنید. می توانید از ساشه قهوه فوری استفاده کنید و یا می توانید از موکاپات برای دم آوری استفاده کنید. پودر قهوه را داخل مخزن موکاپات ریخته و داخل مخزن آب تا سوپاپ آن آب گرم بریزید و قهوه را کمی تمپ کنید و روی حرارت کم قرار دهید و بگذارید تا قهوه از دستگاه خارج شود.

مرحله دوم: فوم گیری شیر

در ادامه شیر ۴۵ درجه را باید داخل فرنچ پرس بریزید. دقت کنید نباید دمای شیر خیلی بالا باشد و حدودی که دست گرما را احساس کند ولی نسوزد. سپس اهرم فرنچ پرس را بزنید تا فوم گیری انجام شود به طوری که شیر به دو لایه تقسیم شود و یک لایه شیر و یک لایه فوم آن تقسیم شود.

مرحله سوم: تهیه لاته

مقدار شیر باید ۲.۵ برابر قهوه باشد. قهوه تهیه شده را داخل لیوان ریحته و شیر فوم گیری شده را به کمک همان لیوان یا پیچر ریخته و به آرامی روی قهوه بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لاته حرفه ای و خوشمزه بدون دستگاه

  1. می توانید از ساشه قهوه فوری و کمی آب جوش برای دم آوری قهوه استفاده کنید.
  2. شیر حتما باید پرچرب باشد، شیر کم چرب فوم خوبی نمی دهد.
  3. می توانید برای تهیه فوم شیر از همزن مخصوص فوم گیری استفاده کنید.
  4. آبی که داخل مخزن موکاپات ریخته می شود بهتر است داغ باشد نه خیلی جوش.
  5. هرچقدر اهرم فرنچ پرس را بیشتر فشار دهید فوم و کف شیر بیشتر می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لاته خانگی با فرنچ پرس و موکاپات حرفه ای و خوشمزه به روش کافی شاپی
5 (100%) 2 votes