طرز تهیه ژله انار لیوانی خیلی ساده و راحت با ژله آلوورا و دانه های انار مخصوص شب یلدا

دستور تهیه ژله انار لیوانی

طرز تهیه ژله انار لیوانی

 

ژله انار لیوانی یکی از ژله های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به صورت تک نفره در خانه تهیه کنید، این ژله خوشمزه و ساده و یک با دانه های انار و ژله آلوورا تهیه می شود و گزینه خوبی برای شب یلدا می باشد. شما می توانید از لیوان های یک بار مصرف پایه دار یا ساده باری سرو این ژله استفاده کنید و یا می توانید از لیوان یک بار مصرف معمولی استفاده کنید و زمانی که ژله خودش را گرفت آن را برش بزنید و ژله را خارج کنید. همچنین شما می توانید یک قاشق با کمک روبان به این لیوان ها وصل کنید و خیلی شیک آن را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله انار لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله انار لیوانی

  • ژله آلوورا ۲ بسته
  • ژله انار ۲ بسته
  • آب جوش ۱.۵ پیمانه برای هر بسته
  • انار ۲ عدد

طرز تهیه ژله انار لیوانی مخصوص با دانه های انار و ژله آلوورا

مرحله اول: تهیه ژله آلوورا

ابتدا باید ۲ بسته ژله آلوورا را به همراه ۳ پیمانه آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا کاملا ذرات ژله ها حل شود و خیلی شفاف شده باشد و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا بن ماری شود. سپس لیوان های مورد نظر را آماده کنید و تقریبا ۱/۴ آن را همانند عکس پر کنید و برای ۴۰ دقیقه یخچال قرار دهید تا نیم بند شود مابقی ژله آلوورا را برای لایه بعدی در دمای محیط قرار دهید تا خودش را نگیرد و هر چند گاهی هم بزنید.

مرحله دوم: آماده سازی انار

در ادامه وقتی ژله در حل گرفتن می باشد باید انار را از وسط به دو نیم کنید و دان کنید و رگ های سفید را بگیرید تا ظاهر ژله جذاب شود.

مرحله سوم: تهیه ژله انار

برای ژله انار نیز باید ۲ بسته ژله را با ۳ پیمانه آب جوش خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد بن ماری کنید و روی حرارت کتری قرار دهید و در یخچال قرار دهید تا کمی نیم بند شود و مانند سفیده تخم مرغ شود. لیوان ها را از یخچال بیرون بیاورید و چک کنید که نیم بند شده باشد و کمی خودش را گرفته باشد و بعد دانه های انار را بریزید و بعد ژله انار را اضافه کنید و مجدد در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

مرحله چهارم: تهیه ژله انار لیوانی

به همین ترتیب دو لایه دیگر همانند عکس تکرار کنید تا لیوان پر شود و بعد برای ۲ ساعت لیوان ها را در یخچال قرار دهید تا خودش بگیرد و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله انار لیوانی خوشمزه و شیک مخصوص شب یلدا

  1. باید ژله ها نیم بند شده باشند تا لایه ها بهم بچسند.
  2. اگر ژله ای ای که اضافه می کنید داغ باشد لایه زیر را پاره می کند و مخلوط می شود.
  3. می توانید بجای این که ژله آلوورا شفاف باشد کمی با شیر یا بستنی مخلوط کنید.

همچنین ببینید

از
12
دیدگاه