طرز تهیه قرابیه نارگیلی خانگی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت قرابیه نارگیلی

طرز تهیه قرابیه نارگیلی

 

قرابیه نارگیلی یکی از شیرینی های سنتی بسیار راحت است که می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. قرابیه نارگیلی را می توانید بدون فر و یا فر نیز تهیه کنید. در این رسپی سعی کردیم همه مواد را با پیمانه برای شما بیاوریم که حتی بدون داشتن ترازو نیز این شیرینی ساده و خوشمزه را تهیه کنید. قرابیه نارگیلی همان طور که از نام این شیرینی پیداست با نارگیل تهیه می شود و اصالتا می توان گفت برای ترکیه است ولی در بیشتر شهرهای ایران به خصوص تبریز تهیه می شود. شما در این انتهای این پست می توانید یک فیلم آموزشی کوتاه از قرابیه نارگیلی نیز مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قرابیه نارگیلی با پیمانه

  • کره ۱۲۵ گرم
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • وانیل ۵ گرم
  • پودر نارگیل ۳/۴ پیمانه
  • پودر نشاسته گندم یا ذرت ۳ ق غذا خوری
  • آرد ۱ پیمانه و ۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای رویه قرابیه

  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه قرابیه نارگیلی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد را سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود. برای پخت بدون فر باید یک تابه دوطرفه را انتخاب کنید و  روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. اگر تابه دو طرفه ندارید یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و کف آن یک الک یا سه پایه بگذارید و در قابلمه را قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند الک شده مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا بوی خامی کره گرفته شود. در حین هم زدن با لیسک کره پاشیده شده به اطراف کاسه را بگیرید و هم بزنید تا همه کره هم بخورد.

مرحله سوم: افزودن مواد

در ادامه وقتی کره پوک شد نشاسته ذرت را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کرده و خوب با همزن برقی بزنید و بعد پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید. حالا باید کم کم آرد را اضافه کنید و بعد به اندازه گردو از مواد بردارید.

مرحله چهارم: پخت قرابیه نارگیلی با فر و بدون فر

حالا هر قرابیه را روی سینی فر از قبل کاغذ روغنی گذاشته قرار دهید. حالا سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در درمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا شیرینی ها پخته شود. برای پخت بدون فر نیز همین کار را در تابه قرار دهید و در تابه را برای ۲۵ دقیقه بگذارید تا شیرینی ها پخته شود. وقتی شیرینی ها پخته شدند از روی سینی جدا کنید. داخل یک کاسه پودر قند و نارگیل را الک کنید هر قرابیه را داخل این مخلوط بغلطانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قرابیه نارگیلی

  1. می توانید در انتها کمی پودر پسته روی قرابیه ها بریزید.
  2. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. بهتر ار هر چانه که از قرابیه می گیرد ۱۵ گرم باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه