طرز تهیه حلوا فوری در 15 دقیقه خیلی خوشمزه و نرم و لطیف

طرز تهیه حلوا فوری

 

حلوا فوری یکی از روی های تهیه حلوا در ۱۵ دقیقه می باشد که خیلی سریع می توانید بدون آرد و با یک بسته بیسکویت این حلوای خوشمزه را تهیه کنید. حلوا فوری را می توانید برای مراسمات مختلف مذهبی و یا مناسب های مختلف آماده کنید و به دلیل بافت نرمی که دارد قابل ماسوره زدن می باشد و شما حتی می توانید به صورت قالبی نیز این حلوا را تهیه کنید زیرا بافت بسیار نرم و لطیفی دارد. طعم این حلوا بسیار خوشمزه است. اگر دوست دارید رنگ حلوای شما تیره باشد می توانید از بیسکویت کاکائویی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا فوری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا فوری ساده با پیمانه

  • کره ۲۵ گرم
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • شیر یا آب ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۳ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۳ ق غذا خوری
  • هل یا عرق هل به مقدار لازم
  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته معادل پودر شده ۱ پیمانه

طرز تهیه حلوا فوری خوشمزه و لطیف مناسب مراسمات مذهبی و ختم

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا باید بیسکویت را پودر کنید، برای این کار بیسکویت را داخل غذاساز یا ۱۲۳ بریزید و پودر کنید و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم ریخته و خوب بکوبید تا له و پودری شود و بعد الک کنید تا دانه های درشت گرفته شود. از بیسکویت پودر شده ۱ پیمانه بردارید.

مرحله دوم: تهیه شربت

برای تهیه شربت آب یا شیر را داخل قابلمه ریخته و شکر و گلاب و زعفران و کمی عرق هل یا دانه هل را اضافه کنید و هم برنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و نیازی نیست شربت قوام پیدا کند زیرا این کار باعث سفت شدن حلوا می شود، فقط در حدی که شکر ذوب شود.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

پودر بیسکویت را داخل تابه بریزید و برای ۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی بیسکویت گرفته شود و بعد کره و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد برای ۵ دقیقه نیز خوب یکدست شود و بعد نوبت اضافه کردن شربت تهیه شده می باشد. شربت را باید طی ۴ مرحله اضافه کنید و بعد از افزودن هر مرحله مواد را خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا فوری

حالا باید مواد باید خوب مخلوط کنید هم بزنید تا آب اضافه شربت کشیده شود و حلوا وسط قابلمه جمع شود. برای کیفیت بیشتر حلوا دو دسته تابه را بگیرید و تابه را حرکت تا به اصطلاح گهوار شود و بعد داخل دیس مورد نظر بریزید و با ماسوره تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی دستور پخت حلوا فوری خوشمزه و لطیف برای ۶ الی ۸ نفر

  1. اگر از بیسکویت تیره استفاده کنید حلوای شما رنگ تیره تری خواهد داشت.
  2. حتما از ترکیب روغن و کره استفاده کنید تا بافت حلوا لطیف و نرم شود.
  3. بیسکویت را بیشتر از ۵ دقیقه تفت ندهید وگرنه می سوزد و حتما حرارت کم باشد.
  4. می توانید هل را حذف کنید.
  5. اگر از شیر استفاده می کنید رنگ حلوای شما مات و خوشرنگ می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه