طرز تهیه باسلوق رولتی زعفرانی مغزدار خیلی ساده و خوشمزه با نشاسته گل

دستور پخت باسلوق رولتی

طرز تهیه باسلوق رولتی

 

باسلوق رولتی یکی باسلوق های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی برای شب یلدا یا مهمانی گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید با حداقل مواد یک باسلوق رولتی مغزدار با طعم زعفرانی تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه از رنگ خوراکی نیز استفاده کنید و در رنگ های مختلف این باسلوق رولی را تهیه کنید. باسلوق از نشاسته تهیه می شود و شاید کمی تهیه آن زمان بر باشد و باید صبوری به خرج دهید تا نشاسته با حرارت کم پخته و غلیظ شود و در انتها می توانید داخل پودر نارگیل یا آرد یا نشاسته بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باسلوق رولتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق رولتی خوشمزه و زعفرانی

  • نشاسته گل ۱ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه
  • شکر ۱.۵ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • کره ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه باسلوق رولتی زعفرانی مغزدار

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید ۱ پیمانه از آب را با نشاسته را باهم مخلوط کنید و داخل یک ظرف بریزید و هم بزنید و تا نشاسته گل داخل آب باز شود و بعد این مخلوط کنار قرار دهید. ۱ پیمانه آب دیگر را با شکر داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا شکر حل شود و به جوش بیاد و بعد زعفران را به مقدار دلخواه اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت نشاسته

در ادامه باید نشاسته حل شده را به مواد اضافه کنید و دائو با ویسک یا قاشق مواد را هم بزنید تا بوی خامی مواد گرفته شود و بعد کم کم غلیظ شود و زمانی که غلیظ شد گلاب و وانیل را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا گلاب به خورد مواد برود و این مرحله ۱۰ دقیقه مممکن است طول بکشد و در انتها کره را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا دوباره مواد غلیظ و کره ذوب شود.

مرحله سوم: تهیه باسلوق رولتی

در ادامه وقتی باسلوق جمع شد باید داخل یک ظرف یا سینی پودر نارگیل بریزید تا مایه باسلوق داغ است داخل قیف یا ماسوره بریزید و به حالت نواری روی نارگیل ها پایپ کنید و روی مایه گردو قرار دهید و دوباره مواد را روی گردو ها پایپ کنید و روی ان را با پودر نارگیل کاور کنید و حالا با دست خوب شروع به غلطاندن باسلوق کنید تا خوب گرد شود و بعد داخل سینی قرار دهید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه باسلوق رولتی مغزدار با طعم زعفرانی

  1. حرارت در طول پخت نشاسته باید کم باشد تا نشاسته به خوبی پخته و بوی خامی ندهد.
  2. می توانید از انواع مغز ها مثل ترکیب پسته و گردو استفاده کنید.
  3. افزودن وانیل دلخواه است.
  4. از نشاسته گل تازه استفاده کنید تا بوی ترشیدگی باسلوق ندهد.
  5. می توانید زمانی که باسلوق را با آب ترکیب کردید از صافی رد کنید تا دانه های درشت نشاسته گرفته شود.

همچنین ببینید 

از
12
دیدگاه