طرز تهیه یخ در بهشت طالبی خانگی خوشمزه و ضد عطش بدون دستگاه

طرز تهیه یخ در بهشت طالبی

 یخ در بهشت طالبی

 

یخ در بهشت طالبی یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و راحت در تابستان می باشد که برای رفع عطش و پذیرایی گزینه بسیار خوبی می باشد. یخ در بهشت طالبی طرز تهیه آسانی دارد و شما می توانید بدون دستگاه این نوشیدنی خنک و خوشمزه تابستانی را در خانه تهیه کنید. در تابستان به دلیل بالا رفتن دمای هوا نوشیدنی های خنک و یخ دار بسیار محبوب می شوند زیرا به پایین آمدن دمای بدن کمک می کند و انرژی به بدن می دهد و باعث می شود شما دچار گرمازدگی نشوید. بهتر است در تابستان این نوشیدنی ها خوشمزه را به راحتی خودتان در منزل برای کودکان و خانواده تهیه کنید تا هم سالم تر و مقرون به صرفه باشد. یخ در بهشت یکی از دسر های یا نوشیدنی های ایرانی می باشد که شما می توانید به دلخواه به آن ها خاکشیر یا تخم شربتی و یا انواع عرق هل یا گلاب و بهارنارنج اضافه کنید تا از خواص خوب این گیاهان دارویی نیز به همراه نوشیدنی بهرمند شوید. شما می توانید از طالبی سبز یا ملون برای تهیه یخ در بهشت طالبی استفاده کنید. طالبی یکی از میوه های تابستان می باشد که سرشار از پتاسیم می باشد و باعث می شود فشارخون و ضربان قلب شما کنترل شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه یخ در بهشت طالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت طالبی ضد عطش

  • طالبی ۱ عدد
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • گلاب ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه یخ در بهشت طالبی خوشمزه و سالم در خانه

مرحله اول: آماده سازی طالبی

ابتدا طالبی یا ملون را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس داخل یک ظرف در بسته به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا نیمه یخی شود. می توانید در این نوشیدنی از خاکشیر یا تخم شربتی نیز استفاده کنید، بدین صورت که تخم شربتی را با آب ولرم بگذارید تا پف کند و خاکشیر را خوب بشورید.

مرحله دوم: میکس کردن طالبی

بعد از ۱ ساعت طالبی را از فریزر خارج کنید و داخل مخلوط کن یا میکسر و یا با کمک گوشتکوب برقی میکس کنید و شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد از یک صافی رد کنید تا کاملا مایه یکدست و رقیقی بدست بیاید.

مرحله سوم: تهیه یخ در بهشت طالبی با خاکشیر

در ادامه مایه بدست آمده را داخل یک ظرف فلزی بریزید و برای ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا حالت یخی پیدا کند و بعد از ۲ ساعت از فریزر خارج کنید و به آن خاکشیر و تخم شربتی اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا از حالت یخ زده خارج شود و داخل لیوان سرو بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه یخ در بهشت طالبی ساده و راحت بدون دستگاه

  1. می توانید با عرق بهار نارنج نیز این یخ در بهشت را سرو کنید.
  2. می توانید با چند اسکوپ بستنی روی یخ در بهشت آن را میل کنید.
  3. بجای شکر می توانید از عسل استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه یخ در بهشت طالبی خانگی خوشمزه و ضد عطش بدون دستگاه
3 (60%) 2 votes