طرز تهیه کوکی نارگیلی فوق العاده نرم و مجلسی و آسان با فر و بدون فر

طرز تهیه کوکی نارگیلی

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که فوق العاده خوشمزه و راحت است و می توانید در عید در کنار شیرینی ها نوروزی خود آن را تهیه کنید. کوکی را می توانید با پودر نارگیل و کره تهیه کنید. شما می توانید این کوکی را با فر و بدون فر تهیه کنید. اگر دوست دارید طعم و مزه کوکی بیشتر شود می توانید کمی اسانس نارگیل به کوکی اضافه کنید تا طعم و مزه آن را بهتر کند. شما می توانید کوکی نارگیلی را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید و قبل از سرو نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم معادل ۱.۵ الی ۲ پیمانه
پودر قند۱۰۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه
نشاسته ذرت۳۰ ق گرم معادل ۳ ق غذا خوری
کره نرم شده۱۲۰ گرم
روغن مایع۳۰ گرم معادل ۱/۸ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودر نارگیلبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکی نارگیلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را اندازه کنید و در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. کره باید کاملا نرم شود. آرد را سه بار الک کنید تا سبک شود. اگر می خواهید این کوکی را بدون فر تهیه کنید باید یک تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

کره را با پودر قند به مدت ۲ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا کره سبک و حجیم و روشن شود. حتما در بین کار چند باری با لیسک دور کاسه را تمیز کنید تا همه کره هم بخورد و مزه خامی ندهد. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید و در ادامه تخم مرغ و وانیل و به دلخواه اسانس را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر با همزن برقی مواد را بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی

در ادامه نشاسته ذرت را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. حالا باید به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید. آرد باید در حدی اضافه کنید که یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاید. یعنی به طوری که مقداری از خمیر بر می دارید و گلوله می کنید کاملا بدون ترک باشد. حالا کوکی را به صورت گلوله های یک اندازه در بیاورید و در داخل پودر نارگیل بغطانید.

مرحله چهارم: پخت کوکی نارگیلی با فر و بدون فر

کوکی ها را با فاصله از هم داخل سینی بچینید و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود. برای پخت بدون فر نیز داخل تابه دو طرفه قرار دهید و تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا شیرینی پخته شوند. سپس صبر کنید تا کاملا خنک شده و از روی سینی جدا کنید.

فوت و فن های دستور پخت کوکی نارگیلی

  1. با این مقدار گفته شده می توانید ۴۰ عدد کوکی سایز متوسط داشته باشید.
  2. به جای کره حیوانی از کره گیاهی نیز می توانید استفاده کنید.
  3. آرد را باید کم کم بریزید زیرا میزان آب خور آرد ها باهم متفاوت است و ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد.
  4. دما برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه باید کمتر باشد/
  5. زمانی کوکی پخته شده است که زیر آن کمی طلایی و راحت داخل سینی تکان بخورد.
  6. کوکی ها در ظرف دربسته به مدت ۱ ماه قابل استفاده هستند.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه