طرز تهیه شربت توت سیاه خانگی مجلسی و خوش طعم مرحله به مرحله

دستور تهیه شربت توت سیاه

طرز تهیه شربت توت سیاه

 

شربت توت سیاه یکی از شربت های تابستانی و بهاری می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید همزمان با فصل رسیدن توت سیاه این شربت خوشمزه را تهیه کنید. در تابستان که که روز های گرم سال می باشد خوردن یک شربت خوشمزه و گوارا و خنک بسیار دلچسب خواهد بود. در تابستان که به دلیل گرمی هوا بدن دچار کم بود آب می شود باید آب و شربت بیشتری مصرف کنید. اما شما می توانید شربت توت سیاه را به سادگی تهیه کنید. توت سیاه طعم ترش و شیرینی خاصی دارد و بیشتر برای تهیه مربا و شربت بسیار مناسب است. اما توت سیاه برای تقویت استخوان بندی بسیار مناسب است و همچنین برای زنان باردار نیر بسیار مفید زیرا دارای فولات است و برای رشد جنین و کاهش ریسک ایجاد نقص در نوزادان را کاهش می دهد. تهیه شربت توت سیاه در منزل کار بسیار ساده ای می باشد. امروز در پارسی دی طر زتهیه شربت توت سیاه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت توت سیاه 

  • توت سیاه ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آب ۲ پیمانه

طرز تهیه شربت سیاه خانگی

مرحله اول: آماده سازی توت سیاه

ابتدا باید توت ها را خوب تمیز کنید. برای این کار داخل لگن مقداری آب ریخته و توت ها را اضافه کنید و چندین بار این کار را انجام دهید تا گل و لای توت سیاه تمیز شود. توت سیاه را آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم: افزودن شکر

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری توت سیاه بریزید و شکر را لا به لا توت بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و برای یک یک شبانه روز در یخچال قرار دهید تا آب بی اندازد و اصلا در این زمان هم نزنید.

مرحله سوم: جوشاندن

بعد از حدود یک شبانه روز یا ۶ ساعت قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بعد آب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا شکر با جوشاندن حل شود. صبر کنید تا شربت بجوشد و شروع به قل زدن کند. در حین پخت حتما باید کف روی شربت را بگیرید تا در نهایت شربت در انتها شفاف باشد.

مرحله چهارم: تهیه شربت توت سیاه

بعد از حدود ۱۲ دقیقه که توت ها کاملا رنگ پس دادند و نرم شدند باید از صافی رد کنید. داخل یک قابلمه صافی قرار دهید و شربت را از صافی رد کنید. حالا مجدد شربت صاف شده را داخل قابلمه قرار دهید و روی حرارت قرار دهید تا شربت به غلظت برسد و بعد صبر کنید تا خنک شود. شربت غلیظ شدن را داخل شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه شربت مقداری از آن را با آب یخ رقیق کنید و خنک بنوشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت توت سیاه

  1. به دلخواه می توانید در انتها وقتی شربت در حال غلیظ شدن است ۱ ق غذا خوری گلاب و آبلیموترش اضافه کنید.
  2. شربت باید هم دمای محیط و خنک شود سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
  3. می توانید تفاله باقی مانده توت سیاه را لواشک کنید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه