طرز تهیه تارت هلو خانگی ساده، خوشمزه و مجلسی با کرم مخصوص

طرز تهیه تارت هلو

 

یکی از دسرها و کیک های جذابی است که می توانید در فصل تابستان همزمان با رسیدن هلو این تارت خوشمزه را به همراه یک کرم هلویی تهیه کنید و برای یک عصرانه خوشمزه و جذاب آماده کنید و یا می توانید این تارت را برای مهمانی نیز آماده کنید. شما برای تهیه این تارت ابتدا باید خمیر را آماده کنید سپس یک کرم خوشمزه را برای مواد میانی آن آماده کرده و روی تارت را با تکه های هلو تزئین و داخل فر قرار دهید. شما می توانید برای تهیه این تارت از قالب های مخصوص تارت در سایزهای مختلف استفاده کنید. امروز در پارسی دی تارت هلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۱ و ۱/۲ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره سرد۱/۲ پیمانه
آب سرد۳ ق سوپخوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
شکر۲ ق سوپخوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کرم مخصوص

کره۱۱۳ گرم
تخم مرغ۲ عدد
اسانس لیمو۵ گرم
اسانس وانیل۵ گرم
شکر۱۰۰ گرم
پودر بادام۱۲۵ گرم
آرد۲۰ گرم
هلو۴ عدد متوسط

طرز تهیه تارت هلو با کرم مخصوص

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا کره سرد یخچالی را خرد کنید و داخل کاسه بریزید سپس آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و به کره اضافه کنید با چنگال به خورد کره دهید تا دانه های آرد درشت و شبیه خرده نان شود تخم مرغ و وانیل و همین طور آب را اضافه کنید تا مواد خمیر شود (اصلا خمیر رو ورز ندید اگر نیاز بود با نوک انگشت) سپس داخل سلفون بزارید و ۳۰ دقیقه داخل یخچال استراحت بدهید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

حالا خمیر را به قطر ۳ میل باز کنید و داخل قالب پهن کنید و اضافه های دور قالب را با چاقو بگیرید قالب شما می تواندد یک قالب سایز ۲۵ سانتی باشد و یا از سایز های کوچک تر استفاده کنید سپس ۳۰ دقیقه دیگر قالب را در یخچال قرار دهید تا مجدد استراحت کند.

مرحله سوم: پخت تارت

بعد این مدت قالب رو خارج کنید و روی خمیر رو با چنگال سوراخ کنید. روی خمیر کاغذ روغنی بی اندازید داخل کاغذ روغنی را با نخود یا لوبیا پر کنید تا سنگین شود و خمیر موقع پخت پف نکند، حالا خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بپزید. بعد از این مدت کاغذ روغنی را بردارید و ۱۰ دقیقه دیگر خمیر را بپزید سپس از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه کرم هلویی

حالا کره و شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و برای افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید سپس با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید و بعد اسانس و پودر بادام و آرد را نیز بریزید و مواد را هم بزنید تا شبیه یک کرم نرم و خوشمزه شود.

مرحله پنجم: تهیه تارت هلویی

حالا خمیر را که خنک شده با کمی عسل رقیق شده یا مربا رومال کنید سپس کرم را داخل قالب بریزید و روی قالب را هلو چیده و برای ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در فر ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس به همراه بستنی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تارت هلو

  1. آبی که برای تهیه خمیر تارت گفته شده تقریبی و ممکن است کمتر یا بیشتر بخواهد زیرا جنس آردها با هم تفاوت دارد.
  2. اگر خمیر تارت را ورز دهید به روغن می افتد.
  3. همه مواد تهیه خمیر تارت باید خنک باشند.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه