طرز تهیه کیک هلو ساده زعفرانی با فر و بدون فر مرحله به مرحله

دستور پخت کیک هلو ساده

طرز تهیه کیک هلو ساده

 

کیک هلو ساده یکی از انواع کیک ها می باشد که همزمان در تابستان و با رسیدن هلو این کیک خوشمزه و ساده تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ی دارد. شما می توانید این کیک هلو خوشمزه را با فر و بدون فر در قابلمه می توانید تهیه کنید. کیک هلو یکی از کیک های بسیار جذاب است که و مخصوص کسانی است که طعم و مزه هلو را دوست دارند. این کیک با کره تهیه می شود و از جمله کیک های می باشد که باید همه مواد اندازه گیری شود و بعد تهیه شد زیرا کیک های میوه ی بسیار حساس هستند اگر مواد کم و زیاد شود کیک خمیر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هلو ساده بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک هلو ساده در قابلمه

  • کره ۱۷۰ گرم
  • شکر ۱۸۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۱۸۵ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • نمک نوک ق چای خوری
  • هلو رسیده و پوست گرفته ۴ عدد
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک هلو ساده با فر و در قابلمه بدون شیر و ماست

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد لازم بخصوص کره را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره نرم شود. سپس مواد را با کمک ترازو آشپزی اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده را داخل کاسه ریخته و با شکر برای ۵ الی ۶ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود، دقت کنید در حین هم زدن کره با لیسک دورگیری کنید تا همه کره هم بخورد و یکدست شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد فوق اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید و با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه هلو ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. حالا مخلوط آرد تهیه شده را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود. در ادامه هلو خرد شده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا به صورت یکدست پخش شود.

مرحله چهارم: پخت کیک هلو ساده

مواد کیک را داخل قالب دلخواه بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود و بعد مواد را با لیسک صاف کنید چون مواد غلیظ است باید حتما سطح آن را صاف کنید. قالب را در فر قرار دهید و برای ۱ ساعت در فر گازی با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود، برای پخت بدون فر مواد را داخل قابلمه بریزید و برای ۱ ساعت ۳۰ دقیقه روی شعله پخش کن زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک هلو با کره با فر و بدون فر

  1. می توانید از قالب گرد ۲۰ الی ۲۳ سانت استفاده کنید.
  2. باید بعد از خارج کردن از فر صبر کنید تا خنک شود سپس از فر خارج کنید.
  3. مقدار هلو را بیشتر نکنید وگرنه کیک خمیر می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه