طرز تهیه تارت گلابی ساده و خوشمزه با خلال بادام مرحله به مرحله

طرز تهیه تارت گلابی

 

یکی از انواع تارت ها می باشد که در فصل تابستان همزمان با رسیدن گلابی تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و اگر علاقمند به این میوه هستید حتما این رسپی را دنبال کنید. تارت یک شیرینی خوشمزه است که از قرون وسطا به بعد تهیه می شد و در واقع یک لایه خمیر کوتاه قد است که داخل آن با میوه مورد نظر پر شده و اولین بار می توان گفت حدود ۲۰۰ سال پیش اولین تارت تهیه شد که برای کروستاتای ایتالیایی بود که در قرن ۱۵ اتفاق افتاد. امروز در پارسی دی تارت گلابی با خلال بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گلابی۸ عدد
خلال بادام۱/۲ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
دارچیننوک ق چای خوری
کره۱۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق غذا خوری
آردبه مقدار لازم

طرز تهیه تارت گلابی با خلال بادام

مرحله اول: آماده سازی مواد میانی تارت

ابتدا گلابی ها را شسته و پوست بگیرید سپس هسته آن را جدا کنید و رنده درشت یا ریز بزنید سپس دارچین و شکر را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا رنگ گلابی تغییر و کمی نرم شوند سپس خلال بادام را نیز اضافه کنید و کمی که تفت خورد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

حالا باید خمیر تارت را آماده کنیم برای این کار تخم مرغ و کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن یا غذاساز خوب بزنید تا کره کم کم کره رنگ و تخم مرغ به خورد آن برود.

مرحله سوم: تهیه خمیر تارت

حالا به اندازه ۲ پیمانه آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و الک کنید و شروع کنید کم کم به مواد فوق اضافه کردن تا خمیر نرمی بدست بیاد میزان آرد در رسپی گفته نشده زیرا ممکن است بسته به انواع آردها اندازه آن متفاوت باشد شما از ۲ پیمانه استفاده کنید اگر نیاز بود بیشتر کنید خمیر نباید بدست بچسبد و زیاد خمیر را ورز ندهید حالا داخل نایلون قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار داده تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت تارت گلابی

حالا خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و با داخل دو تا نایلون با وردنه باز کنید و قالب تارت را از قبل آماده کنید و خمیر را داخل قالب انداخته و اندازه کنید و اطراف اضافی را برش بدید حالا مواد میانی گلابی را داخل خمیر ریخته و بعد قسمت بعدی خمیر را باز کنید روی مواد بکشید و اضافات را ببرید حالا با کاتر گرد قالب بزنید و برای تزئین روی خمیر قرار دهید و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ تا تارت طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تارت گلابی

  1. خمیر را زیاد ورز ندهید وگرنه به روغن می افتد.
  2. در انتها گریل را روشن کنید تا روی تارت نیز طلایی شود.
  3. بعد از پخت از قالب خارج کنید و صبر کنید به دمای محیط برسد سپس از قالب جدا کنید و روی آن پودر قند بپاشید.
  4. افزودن خلال بادام اختیاری ولی طعم و مزه خوبی به تارت می دهد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه