طرز تهیه پنکیک لیمویی پف دار و بدون شیر برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک لیمویی

 

پنکیک لیمویی یکی از انواع پنکیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با لیموترش یا لیمو شیرین تهیه کنید. این طعم پنکیک بسیار خوشمزه و جدید است و می توانید برای عصرانه یا صبحانه تهیه کنید و یک میان وعده درجه یک و سیر کننده می باشد. پنکیک ها رسپی ساده ی دارند و نیاز به مواد خاصی ندارد و شما می توانید بدون نیاز به فر آن را داخل یک تابه چرب شده تهیه کنید. اگر دوست دارید اسانس لیمو در این پنکیک بیشتر احساس شود می توانید کمی رنده پوست لیموترش نیز اضافه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک لیمویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک لیمویی پف دار و ساده

تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ پیمانه
آب لیمو۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ و ۱/۲ ق چای خوری
رنده پوست لیمودر صورت تمایل

طرز تهیه پنکیک لیمویی خوشمزه و ساده با آب

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید تخم مرغ را به همراه شکر  با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود، می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس روغن مایع و آب لیمو ترش یا شیرین را که از قبل لیمو را برش زده و آب آن را با کمک آبمیوه گیر دستی گرفتید اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: تهیه مایه پنکیک لیمویی

در ادامه باید رنده پوست لیمو را که قسمت زرد یا سبز رنگ لیمو است را رنده کنید و مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید هم بزنید تا مواد یکدست شود و گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: پخت پنکیک لیمویی

در ادامه باید یک تابه را با کمی کره چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس با کمک ملاقه از مواد داخل تابه بریزید و صبر کنید تا یک طرف آن حباب بزند و بعد برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید، برای هر طرف باید حدود ۳ دقیقه زمان دهید تا پخته شود و بعد پنکیک ها را روی هم قرار دهید و به دلخواه با عسل یا هر شیرین کننده ای که دوست دارید سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک لیمویی خوشمزه و ساده و راحت

  1. دقت کنید قسمت سفید رنگ لیمو را رنده نکنید زیرا باعث تلخی مواد می شود.
  2. می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید و با عسل یا پودر قند این پنکیک خوشمزه را سرو کنید.
  3. می توانید همه مواد را داخل تابه بریزید و یک پنکیک لیمویی بزرگ داشته باشید و با بستنی سرو کنید.
  4. شعله باید متوسط باشد تا خوب مغز پخت شود و نسوزد.
  5. نیاز نیست تابه را هر بار چرب کنید و یک بار چرب کردن کافی می باشد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه